Aviseringar
Rensa alla

Behöver lite hjälp.


Ämnesstartare

Tycker att du ska pröva fler psykologer, men du kan ju ge denna en liten chans till. Men fungerar det ej så är det självklart att du ska byta.

Sedan, för att psykologer ej fungerar så ska du ej känna att du ej har någon utväg/något hopp kvar. Hur jävligt det än är så blir det bättre. Vet av egen erfarenhet. Trodde att jag skulle hamna i en kista eller på psykhem, mådde bra i flera månader sen (2-3).

Lycka till + KRAM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det är ditt mående. Funkar det inte för dig: ring och säg att du vill ha en ny.

Okej, ska kanske göra det!

Idoufe:

Sedan, för att psykologer ej fungerar så ska du ej känna att du ej har någon utväg/något hopp kvar. Hur jävligt det än är så blir det bättre. Vet av egen erfarenhet. Trodde att jag skulle hamna i en kista eller på psykhem, mådde bra i flera månader sen (2-3).

Ja förhoppningsvis blir allting bättre med tiden. Har själv skadat mig på olika sätt och är rädd att hamna där igen. Därför vill jag hitta något som hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Ja förhoppningsvis blir allting bättre med tiden. Har själv skadat mig på olika sätt och är rädd att hamna där igen. Därför vill jag hitta något som hjälper.

Ah, förstår. Bra att du skaffat hjälp dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att jag tänker gå emot strömmen och säga att byta psykolog kanske inte är den bästa lösningen ändå. Har ni några mål med er kontakt? Jag tror att det är bra att ha långsiktiga och kortsiktiga mål fastställda som man kan jobba emot. Om ni inte har gjort det så tycker jag att ni borde prata om sådant och göra en vårdplan utifrån de förändringar du vill åstadkomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har ni några mål med er kontakt?

Nej vi har inga konkreta mål men det känns som något som kanske skulle hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Nej vi har inga konkreta mål men det känns som något som kanske skulle hjälpa.

Du borde fråga om ni kan sätta upp några i så fall. Jag tycker i vart fall att det är lättare att göra något åt problem om man har något konkret att utgå ifrån, och kan fokusera på en eller ett par saker istället för att försöka få allting att bli bättre samtidigt. Dessutom får du ju större möjlighet att utvärdera om någon förändring faktiskt sker om du kan se till de målen och huruvida de har uppnåtts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Dessutom får du ju större möjlighet att utvärdera om någon förändring faktiskt sker om du kan se till de målen och huruvida de har uppnåtts.

Ja, det blir ju mycket lättare att se förbättring. Man blir säkert mer motiverad när man har mål att uppnå.


   
SvaraCitera