Aviseringar
Rensa alla

Behöver lite hjälp, kära UMare:)


Ämnesstartare

Hur gör man för att boosta en 16årig killens självförtroende?[shake]


   
Citera
Ämnesstartare

Det gör man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det i några speciella situationer du har dåligt självförtroende?
Du vet väl skillnaden mellan självförtroende och självkänsla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det gör man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha sex med honom (om det inte är dig själv du menar då, då skulle det bli lite svårt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var positiv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

ha sex med honom (om det inte är dig själv du menar då, då skulle det bli lite svårt)

nja, min bästa kompis är hans fickvän[crazy] skulle inte vara en sådär jätte bra idé och varken han eller jag skulle vilja ha sex med varandra iaf[confused]

Buddah:

Det gör man inte.

men dt råkar vara så att jag måste...

dansanattenlång:

Är det i några speciella situationer du har dåligt självförtroende?
Du vet väl skillnaden mellan självförtroende och självkänsla?

han har både dåligt självförtroende och dålig självkänsla, han typ hatar sig själv och fattar inte hur bra han är[sad] nja, asså han har dåligt självförtroende mest hela tiden.... han tror verkligen inte att han klarar av nåt, och han känner sig inte älskad heller även om dt finns många omkring honom som verkligen gör det! han är nere på botten helt enkelt[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Hur gör man för att boosta en 16årig killens självförtroende?[shake]

Träna, det har män gjort i alla tider för att boosta [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

han

Är det någon annan..?

cuzIcan:

han tror verkligen inte att han klarar av nåt, och han känner sig inte älskad heller även om dt finns många omkring honom som verkligen gör det!

Det är bara att börja jobba på att förbättra sin självkänsla. Läsa böcker, tänka hur man vill att det ska vara, reflektera över sitt liv (sina tankar, känslor), sätta upp mål och delmål. [smile]


   
SvaraCitera

prata mer med tjejer, försök så mycket som möjligt att få honom se "attraktivare" ut för tjejer. Lägg ut bilder på fb och se hur många tjejer som gillar, många: attraktiv ->Ett riktigt kap på nattklubben. få bättre socialt status -> du verkar populärare ->tjejer diggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Träna, det har män gjort i alla tider för att boosta .

han tränar, men är fortfarande depp över sitt liv[sad]

dansanattenlång:

Är det någon annan..?

jupp, önska dt var jag faktiskt, men sån tur har man inte-.- gillar inte att se hnm depp...

dansanattenlång:

Det är bara att börja jobba på att förbättra sin självkänsla. Läsa böcker, tänka hur man vill att det ska vara, reflektera över sitt liv (sina tankar, känslor), sätta upp mål och delmål.

det kanske kan funka[bigsmile] får se vad han säger om saken[wink]

swefree1:

prata mer med tjejer, försök så mycket som möjligt att få honom se "attraktivare" ut för tjejer. Lägg ut bilder på fb och se hur många tjejer som gillar, många: attraktiv ->Ett riktigt kap på nattklubben. få bättre socialt status -> du verkar populärare ->tjejer diggar.

nja, asså han har en flickvän och tror inte han vill att tjejer ska springa efter hnm särskilt mkt[crazy] dt räcker med mig och hans flickvän för hans del tror jag ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta ett steg i taget, tänka "jag kan", berömma sig själv. [smile]


   
SvaraCitera