Aviseringar
Rensa alla

Behöver lite hjälp med en skoluppgift


Ämnesstartare

Så på svenskan ska vi hålla tal med temat "en annan värld". Utifrån det kan vi skriva om nånting valfritt, bara det kan förknippas med en annan värld. Det enda problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om....

Jag hade tänkt mig typ Filmens Värld, eftersom att film är mitt största intresse, men det är ett väldigt brett ämne så man kanske ska specificera lite mer. Typ hur filmer kan påverka oss, eller liknande saker? Ge gärna förslag!

Så om ni vet några andra lätta saker man kan skriva om, eller ett förslag på hur jag kan skriva om filmens värld så säg gärna till.

Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag skrev en b-uppsats på högskolan om adaptioner, alltså om böcker som har filmatiserats och hur de har anpassats till det nya mediet. Det kanske vore något att spinna vidare på? Då får du ju dessutom med två världar!


   
SvaraCitera

Landet utanför Stockholm skulle helt klart kunna klassas som en annan värld!


   
SvaraCitera

eller kanske om filmateseringen av 9/11 eller zero dark


   
SvaraCitera

jag skulle nog skriva om hur kvinnor framställs i filmer. Då kan man använda till exempel hunger games där kvinnan är stark och självständig (precis som det ska vara) och vilken annan film som helst egentligen där kvinnosynen är en aning sne.   

Och för att förknippa detta med en annan värld kan du snack om ideal och sådant som få kan uppnå i den riktiga världen typ... 


   
SvaraCitera

fattigdomen hemlösheten bla det är en annan värld som inte många ser


   
SvaraCitera

Skriv om ungdomar.se


   
SvaraCitera
Duckie

en väldigt bra ämne 🙂 kanske borde du tänka på vilkens sorts film då. t.ex kärleks filmer, en världed med bara kärlek eller, film om något du gillar, den genre du gillar. eller kan du skriva om utojordingarnas värld 🙂 vad som e gemensamt med människor världen och vad som är skillnaden. hur tror du att de  tänker? tänker de som oss, att de är den enda levande varelse?


   
SvaraCitera

Filmens annorlunda regler, såsom att ingen låser dörren, bilar exploderar när man skjuter på bensintanken (följt av att ett brinnande däck rullar därifrån,) det magiska täcket et cetera.


   
SvaraCitera