Aviseringar
Rensa alla

Behöver lite råd ....


Ämnesstartare

Jag är 16 år och mår verkligen jättedåligt av att bo hemma.
Sitter alltid (bortsätt från toalettbesök och middag) inne på mitt rum och träffar i stort sätt inte min så kallade familj alls.
Detta har hållt på i snart 4 år och börjar må fruktansvärt dåligt av det. Mår också grymt dåligt av att endast gå ut och ta ett glas vatten i köket om jag vet att jag kommer kunna träffa någon av dom.
Har även fått en konsig idé om att jag inte kan sova om dom är vakna (på kvällar etc) så om dom går och lägger sig sent en måndagskväll så är jag grymt trött dagen efter i skolan på grund av att jag inte kunnat sova.
Det jag vill nu är att flytta hemifrån, kvittar nästan vart eller hur stort det är, bara jag får bo själv ett tag.
Bara det att det är lite svårt för en 16 åring att fixa lägenhet själv och min pappa är ganska skeptisk till lägenhet (min mamma lever inte så henne kan jag inte få så mkt hjälp ifrån).
Dessutom har vi mycket svårt att prata med varann i allmänhet, brukar t ex. skriva brev till honom om jag inte vill börja bråka etc (det har inte funkat något vidare).
Men hur kan jag få min pappa att säga ja till lägenhet? Ge tills på hur jag kan gå till väga. Tack!


   
Citera
Ämnesstartare

http://www.ananke.org/vadar.htm

Det är dig det är fel på, dags att ta tag i det istället för att fly?


   
SvaraCitera

Du växer till dig skall du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemasives:

Det är dig det är fel på, dags att ta tag i det istället för att fly?

Du har nog rätt, men jag känner att det är ganska meningslöst.. Jag har försökt få det bättre hemma (har kontakt med soc o grejjer på grund av att det inte fungerar med farsan). Fick en kontaktperson och det enda pappa gjorde var att lägga "ansvaret" på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Du har nog rätt, men jag känner att det är ganska meningslöst.. Jag har försökt få det bättre hemma (har kontakt med soc o grejjer på grund av att det inte fungerar med farsan). Fick en kontaktperson och det enda pappa gjorde var att lägga "ansvaret" på henne.

Det kanske är dåligt hemma, men det är alltså ett skäl för dig att gömma dig? Skulle inte förvåna mig om du kanske får ätstörningar eller liknande om du bara gömmer dig, får en dålig självbild och kan känna sig tjock.

Men om det nu är så illa hemma så finns det fosterfamiljer, vill du tvinga fram ett beslut kan du börja rymma hemifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemasives:

Men om det nu är så illa hemma så finns det fosterfamiljer, vill du tvinga fram ett beslut kan du börja rymma hemifrån.

Jag va på mycket med fosterfamilj från första början när vi fick kontakt med soc, men det var tydligen inget altenativ, de ville att vi skulle försöka lösa det genom att gå i terapi och få en kontaktperson - något som inte har fungerat alls.
Farsans fru har dessutom slängt ut mig ett x antal gånger så att rymma borde inte göra någon större skillnad tror jag.


   
SvaraCitera

men snälla rara det är dit huvud du ska göra något åt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det finns alltid alternativ, du kan väl bo hos en äldre kille. Finns säkert massor som vill ha en tjej där


   
SvaraCitera

En 16-åring behöver ingen egen lägenhet. Bättre att vi som är 20+ och fortfarande bor hemma får dem istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men snälla rara det är dit huvud du ska göra något åt

argument tack ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemasives:

Men det finns alltid alternativ, du kan väl bo hos en äldre kille. Finns säkert massor som vill ha en tjej där

usch ? .__.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

usch ? .__.

Haha, vad tror du världen är för en plats?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemasives:

Haha, vad tror du världen är för en plats?

Blandning mellan något misslyckat och ett helvete ? .. Så jag har uppfattat det som iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Blandning mellan något misslyckat och ett helvete ? .. Så jag har uppfattat det som iaf.

Precis, så det är bara att ta den sura i munnen och svälja och se glad ut.
Det kommer inte precis bli mycket bättre i livet.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera