Aviseringar
Rensa alla

Behöver lite tips!


Ämnesstartare

Behöver lite tips på vart man kan träffa liksinnade människor.

Har/har haft problem med social fobi och suttit fast inomhus i ett par år nu men börjar komma ut igen och vill träffa nya vänner eller fixa ett förhållande.

Har dock ingen aning om vart man träffar folk förutom på krogen vilket jag har 0 intresse av.
Är intresserad av spel, filmer, spel, böcker, tv-serier, spel, manga/anime, mer spel och en massa liknande saker.

Det enda jag kan komma på är internet cafén, konvent eller internet men är limiterad pga att konvent händer inte så ofta och vill inte gå till internet cafén helt själv >_>
Vet inte heller vilka sidor som passar mig så är helt vilse där.

Om nån har nåt tips på vart nånstanns man kan träffa nya personer så är jag tacksam, annars får jag väl vänta till nåt konvent kommer upp.


   
Citera

här


   
SvaraCitera

Kul att komma ur instängdheten 🙂 Jag tänker spontant på lajv, skulle det kunna vara nåt för dig? Men kanske är helt fel tolkning av dina intressen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, aldrig tänkt på lajv faktiskt 😮
Skulle vara kul att se men nog inget jag skulle vilja göra själv.
Plus att det är nog svårt att komma in i om man inte känner nån som håller på med det.
Tack för tipset dock 🙂


   
SvaraCitera

Globb:

fixa ett förhållande

[bigsmile]

är dte bara jag som tycker att förhållanden inte är något man "fixar" utan något som råkar hända om man träffar en människa man tycker om på rätt sätt..?

om jag ska vara ont så:

bra sätt att träffa vänner är att börja på olika aktiviteter, typ börja träna någon sport, gå en kvällskurs på universitetet, engagera sig i ett ungdomsförbund etc. är det något du är intresserad av som du vet kommer leda till att du träffar nya människor, så tveka inte att prova!

sen finns det ju standardstället skola/jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menade inte direkt att "fixa" ett förhållande, menade att jag ska börja visa intresse om jag träffar nån jag tycker om.
Inget kommer hända om jag inte visar intresse 🙂

Kommer börja jobba snart och pluggar på distans just nu men ska börja gå på komvux för att få upp mina betyg så jag kan gå uni snart så kommer nog träffa massa nya människor då 🙂

Sport är ingen idé för mig då jag är lat av mig >_<
Att spela spel är väl min favorit-aktivitet...
får ta och börja prata med folk i spelen :<


   
SvaraCitera

har vänner som ska på UppCon, men du hade ju nämt konvent... Gå med i en politisk ungdomsgrupp. Nej jag vet! Samla ihop ett gäng som gillar film/tvspel och dra ihop film/spelkvällar regelbundet.


   
SvaraCitera

har vänner som ska på UppCon, men du hade ju nämt konvent... Gå med i en politisk ungdomsgrupp. Nej jag vet! Samla ihop ett gäng som gillar film/tvspel och dra ihop film/spelkvällar regelbundet.


   
SvaraCitera

Kul att läsa att du bestämt dig för att komma ut lite mer och träffa annat folk, det kommer du inte att ångra. [smile]

Globb:

Är intresserad av spel, filmer, spel, böcker, tv-serier, spel, manga/anime, mer spel och en massa liknande saker.

Som de andra har sagt, engagera dig i dessa aktiviteter. Det brukar finnas en del "hangouts" för de intressen du räknar upp, så googla på din hemstad så ska du säkert hitta någon lokal där folk håller till. Har några bekanta som är engagerade i liknande, och de verkar tycka att det är helskoj.


   
SvaraCitera