Aviseringar
Rensa alla

Behöver ny smartphone.


penja
Ämnesstartare

åå jag kan inte bestämma mig....... vill ha ett bra operativsystem i den. 


   
SvaraCitera

Apple!!! Min pappa bytte från iPhone till Samsung S4, gissar vem som ångrar sig! Dessutom så fick min lillebror pappas S4 när han fick en från sitt jobb. Min brosa tappade den på golvet och den sprack direkt. High Quality!


   
SvaraCitera

penja:
tipsa mig om vilken! 

vill kunna ta bra foton, ringa, smsa, ha de flesta vanliga apparna. vill ha snygg design också. 

vill gärna kunna utnyttja nån studentrabbat, mecenat eller studentkortet. .

vad är fel på den gammla? 


   
SvaraCitera

penja:
åå jag kan inte bestämma mig....... vill ha ett bra operativsystem i den. 

Alltså alla de OS som är etablerade är bra, beror på vad du föredrar. Med Android har du mer hårdvara att välja bland (själv skulle jag välja mellan Nexus 5 och S4), du har ett OS, vilket du har mycket möjligheter med, öppet osv. 

iOS har sin charm, dock är det riktigt låst, många appar, har du inga problem med att det är ett låst OS, så har du ju iPhone 5S. Bra lur. 

Storlek på telefonen? Samsungs senaste är ju lite stora (nåja), likaså Nexus 5. iPhone är mindre. 

Sedan har du Nokia och deras WP-satsning, de senaste modellerna är bra, skulle jag säga. Lumia 925 är rätt mysig, inte lika många appar som iOS och Android, men de nödvändigaste finns.

Själv har jag en S3a och är mycket nöjd med den, bra lur. S4an är en bra lur.  


   
SvaraCitera

Sony   Sony Xperia Z1eller HTC ONE är mkt bra mobiler i HIGHEND klassen .

Men för Maxad kvalitet och prestanda /pris så se på Nexus 5  . 


   
SvaraCitera

penja: det gör inget om den kostar en del. fast har nog tänkt fixa abonnemang och allt på samma gång, samt ta den på avbetalning. brukar vara bundet på 24 månader. gjort så tidigare, och det är smidigt. har sagt upp mitt nuvarande abonnemang och min nuvarande lur börjar säcka ihop.

Om du vill kasta ut mycket pengar och köra avbetalning så kan du nog köpa en annan telefon ja. Annars så är Ascen P6 prisvärd och designmässigt rätt najs. Ser ut som en iphone fast tunnare typ.


   
SvaraCitera

penja: vill kunna ta bra foton

Hade rekommenderat kazam om det inte vore för detta, vet inte hur bra kameran är i den mobilen. Annars är det liksom en mobil som nog är rätt bra prestandamässigt för att bara kosta 2000 kr (tänker på deras Thunder Q4.5)

"Rear Camera – 8.0MP Autofocus" mycket mer än så får man inte veta på deras sida, och den är så pass ny (september) att det inte finns många videos om den än - mest för att alla redan har sina mobiler gissar jag på.

http://www.kazam.mobi/product/kazam-thunder-q4-5/

Hjärta


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

ska svara en sen när jag sitter vid datorn! Men, kom på en grej jag vill kunna göra i en mobil. SPARA DOKUMENT OCH ANDRA FILER!! Typ PowerPoint och worddokument. Har iphone 4s just nu och kan lätt titta på diverse dokument, men det förutsätter att jag varje gång surfar in där dokemnetet ligger sparat. Vill kunna spara dem direkt i mobilen! Nån som vet om detta är möjligt?


   
SvaraCitera