Aviseringar
Rensa alla

Behöver pengar


Ämnesstartare

Jag behöver pengar, det här kommer nog låta lite överdrivet men ja behöver 150000kr tills ja fyller 18 och ja undrar hur ja kan tjäna mycke pengar om någon har något tips


   
Citera

Ellio67:
Jag behöver pengar, det här kommer nog låta lite överdrivet men ja behöver 150000kr tills ja fyller 18 och ja undrar hur ja kan tjäna mycke pengar om någon har något tips

Vad kan du?


   
SvaraCitera

Hustla, sök jobb, ställ dig på hörnet och sälj din kropp, svindla människor på pengar eller ta pengar ifrån tiggare.

Det ända som stoppar dig är du, vi har alla val. Men vad är du villig att göra? Hur suddig är din linje mellan vad som är rätt och fel?

Vissa saker ovanför stödjer inte jag eftersom att jag anser att det är fel. Det är bara idéer. 


   
SvaraCitera

Skaffa ett jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vad kan du?

datorer, motorer, o massa annat


   
SvaraCitera

du lär ju inte kunna jobba ihop 150000 på ett sommarjobb men man kan ju börja med de


   
SvaraCitera

Hur gammal är du nu? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
Hur gammal är du nu? 

Är just nu 15 fyller år i december 


   
SvaraCitera

Vad ska pengarna gå till ? 


   
SvaraCitera

Ellio67:

Är just nu 15 fyller år i december 

ok


   
SvaraCitera

lurifax69:
Vad ska pengarna gå till ? 

ny bil o körkort säkert, de duger ju inte med bil för 10-20 tusen längre


   
SvaraCitera

Utbildning och sedan jobb, som alla andra. Men ja det finns ju sommar- och extrajobb som ej kräver några kvalifikationer också, men de vill ju alla ha så du får lägga manken till och söka överallt.


   
SvaraCitera

handendärnissen:

ny bil o körkort säkert, de duger ju inte med bil för 10-20 tusen längre

Köpte min för 5k , den funkar perfect .


   
SvaraCitera

lurifax69:

Köpte min för 5k , den funkar perfect .

de tror ja säkert den gör


   
SvaraCitera

handendärnissen: ny bil o körkort säkert, de duger ju inte med bil för 10-20 tusen längre

Körkort kostar en slant. Det är sant. Men att en bil för 10K - 20K kronor bara är trash stämmer inte. Även om du lägger 150K kronor på en begagnad bil så lär med stor sannolikhet garantin ha gått ut och blir det då reparationer så börjar pengarna rulla. En billig 10 - 20K kronors bil kan vilken svartverkstad som helst repararera. Dessutom är försäkringen avsevärt mycket dyrare på en nyare bil än på en med några år på nacken.


   
SvaraCitera