Aviseringar
Rensa alla

Behöver pengar


stoner:

Körkort kostar en slant. Det är sant. Men att en bil för 10K - 20K kronor bara är trash stämmer inte. Även om du lägger 150K kronor på en begagnad bil så lär med stor sannolikhet garantin ha gått ut och blir det då reparationer så börjar pengarna rulla. En billig 10 - 20K kronors bil kan vilken svartverkstad som helst repararera. Dessutom är försäkringen avsevärt mycket dyrare på en nyare bil än på en med några år på nacken.

menar att ungdomar ska ha nyare bilar, inte att bilar för 20 är skit, man kan köpa en gammal 740/940 som förstabil för 5 tusen typ 


   
SvaraCitera

handendärnissen: menar att ungdomar ska ha nyare bilar

Varför? Det finns väl så oerhört mycket annat man kan lägga pengar på än att lägga 150K kronor på en nyare bil som bara efter tre år har halverat sitt värde och efter ett antal år bara är värd just 10 - 20K kronor.

handendärnissen: man kan köpa en gammal 740/940 som förstabil för 5 tusen typ

Nu har du däremot prickat in två av de bästa bilarna som fortfarande rullar på svenska vägar. Dessutom är de skitbilliga idag. Vill du ha lite extra så satsa på 740 och 940 med V8 som då heter 780 resp 980. Vill du sticka ut lite så varför inte en 980 Bertone som iof sig kostar lite mer än 20K kronor i fint skick.


   
SvaraCitera

handendärnissen:

de duger ju inte med bil för 10-20 tusen längre

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_s60_2_4t_nybes_65655576.htm?ca=15&w=3

21k, bytt kamrem, ny bes. 


   
SvaraCitera

handendärnissen:
Hur gammal är du nu? 

handendärnissen:
du lär ju inte kunna jobba ihop 150000 på ett sommarjobb men man kan ju börja med de

Du överskattar så sjukt mycket om du tror att du behöver 150k.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Du överskattar så sjukt mycket om du tror att du behöver 150k.

Ska ha d till mycke dels bil men ska samtidigt ta bil och mc kort + en mc så d e mycke ja ska ha pengarna till


   
SvaraCitera

Ellio67: Ska ha d till mycke dels bil men ska samtidigt ta bil och mc kort + en mc så d e mycke ja ska ha pengarna till

Nu gäller inte detta dig iof sig men rent allmänt... Volvo är Sveriges mest sålda bilmärke och en av de mest sålda modellerna är XC90 som kostar ifrån 600K kronor och uppåt. Med lite lull-lull är den lätt uppe i 750K kronor. Men vad tror du den bilen är värd efter tre år. HALVA SITT VÄRDE! Värdeminskning heter det. Och ju mer nya bilar det säljs (2015 var det är det år det sålts mest bilar i Sverige... NÅGONSIN!) ju större blir prisfallet på begagnade bilar.

Helt ok att du börjar drömma om både bil och MC redan idag när du är 15 år. Själv har jag haft kk några år och har både bil och tre motorcyklar men jag jobbar å andra sidan fulltid fast anställd. Men trots detta kör jag en gammal SAAB 9-5 AERO som knappast är värd mycket mer än 30K kronor. Men bilen fungerar perfekt och går igenom bilprovningen år efter år utan anmärkningar. Ärligt talat är jag skitnöjd med bilen. Men trots att jag har fast anställning så skulle jag aldrig köpa en bil som kostade mer än 30K kronor. Lägger hellre pengar på annat typ resor.


   
SvaraCitera

Carda, sälj skins på cs såna saker tjänar man snabba cash


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Nu gäller inte detta dig iof sig men rent allmänt... Volvo är Sveriges mest sålda bilmärke och en av de mest sålda modellerna är XC90 som kostar ifrån 600K kronor och uppåt. Med lite lull-lull är den lätt uppe i 750K kronor. Men vad tror du den bilen är värd efter tre år. HALVA SITT VÄRDE! Värdeminskning heter det. Och ju mer nya bilar det säljs (2015 var det är det år det sålts mest bilar i Sverige... NÅGONSIN!) ju större blir prisfallet på begagnade bilar.

Helt ok att du börjar drömma om både bil och MC redan idag när du är 15 år. Själv har jag haft kk några år och har både bil och tre motorcyklar men jag jobbar å andra sidan fulltid fast anställd. Men trots detta kör jag en gammal SAAB 9-5 AERO som knappast är värd mycket mer än 30K kronor. Men bilen fungerar perfekt och går igenom bilprovningen år efter år utan anmärkningar. Ärligt talat är jag skitnöjd med bilen. Men trots att jag har fast anställning så skulle jag aldrig köpa en bil som kostade mer än 30K kronor. Lägger hellre pengar på annat typ resor.

Jo men tänker också på nån resa liksom och jag är en motor nörd om man säger så
själv kör ja en Honda 250 (Cross) och har alltid gillat motorer så vill ha bra saker när ja köper d 


   
SvaraCitera

råna tio statiols 


   
SvaraCitera

S3ON:
råna tio statiols 

nej streon, nej


   
SvaraCitera

Enligt en enkel kalkyl behöver du tjäna ca 7142 kr per månad för att nå ditt mål.  Leta extrajobb/sommarjobb på nätet i din kommun. Dela ut flygblad där du erbjuder tjänster som rasta hundar, måla staket osv.  Prova  https://hinnerdu.se/sv-se/kategori/alla-aerenden/


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

nej streon, nej

nej LedsenRodnar


   
SvaraCitera

S3ON: råna tio statiols

Väljer han norska Statoil så räcker det säkerligen med en mack. Norrmännen och Statoil har pengar. Men jag AVRÅDER DEFINITIVT från ditt råd att råna Statoil.

Ellio67: Jo men tänker också på nån resa liksom och jag är en motor nörd om man säger så
själv kör ja en Honda 250 (Cross) och har alltid gillat motorer så vill ha bra saker när ja köper d

Har själv tre MC. En 2-takts 125cc, en 400cc och en 535cc... både 4-taktare och av märket Yamaha. Cool


   
SvaraCitera

stoner: jag AVRÅDER DEFINITIVT f

vrf då


   
SvaraCitera

S3ON: vrf då

Vi ska väl inte uppmana en 15-åring att begå bankrån... eller snarare bensinmacksrån. Blink


   
SvaraCitera