Aviseringar
Rensa alla

Behöver pepp och råd


Ämnesstartare

Det finn en kille i skolan som jag är väldigt intresserad av. Vi har snackat en del när vi varit ute och så, och det har funkat bra.
Vi strulade även ganska rejält på en fest i veckan och det var bland det bästa jag haft. Dagarna efter har det såklart varit lite awkard stämning mellan oss, och ingen av oss har vågat prata med den andre.
Träffade honom idag igen, ensam och vi snackade väl ganska normalt, lite pinsam stämning men samtalet flöt väl på hyfsat.
Saken är den att jag vill ha honom! Jag hade tänkt att skriva till honom imon och fråga vad han ska göra imorgon kväll och så. Tänkte maskera med att jag frågar runt vad alla andra ska göra, tror ni det kan funka? Om han inte har några planer hade jag tänkt föreslå en filmkväll. Jag vet inte hur jag ska våga faktiskt, för jag är rätt blyg och det är han med, men om han har andra planer eller inte vill helt enkelt så kan jag ju alltid säga att jag faktiskt frågat alla andra och så...
Har ni några tips och råd?


   
Citera

säg att du har frågat andra men att ingen annan hade tid eller lust[bigsmile] du vågar fråga honom <3


   
SvaraCitera

Tycker det låter bra. Men varför inte få honom att känna sig speciell?
Om han dissar, är det ju han som missar. Äh, det är inte mig grej, helt enkelt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hör bara det där "tänk-om" i mitt huvud. Tänk om han inte vill ha mig, att jag bara fanns där, men om han bara ville hångla kunde han inte tagit nån han inte kände? Jag vet att det är han som förlorar och allt det där om han inte vill ha mig, men det kommer att kännas så sjukt pinsamt att möta honom. Han har faktiskt precis kommit ur ett seriöst förhållande med, så jag kanske bara var rebound. Gah! Jag hatar att vara så osäker...
Men det får väl gå som det gå, jag måste våga chansa annars vet jag aldrig vad som skulle ha hänt... Men min plan kommer tyvärr bara fungera om han är inte på internet, för jag har inte hans nummer (pucko), därför tänker jag satsa på en tid efter att han har spelat färdigt sin match så att jag har störst möjlighet att fånga honom 😛


   
SvaraCitera

Jooze:

Jag hör bara det där "tänk-om" i mitt huvud

Välkommen till livet som kille.


   
SvaraCitera

Jooze:

Har ni några tips och råd?

Gå emot rädslan när du väl gör det så så försvinner den, annars kommer du inte få killen oavsett om han är intresserad eller inte.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera