Aviseringar
Rensa alla

behöver prata ut lite...


Ämnesstartare

Hej! Som rubriken lyder...jag vill prata och kanske få lite insikt i mina bekymmer,  
jag gick precis ut gymnasiet med bra betyg och har fast jobb med det jag velat bli sen 12 års ålder, har en enormt bra familj och inga problem alls hemma,   det jag har jobbigt med är tjejer. .. är oskuld fortfarande och har aldrig haft ett riktigt förhållande. Jag känner mig så jävla ensam att jag knappt sover, låter antagligen ganska patetiskt men jag är trött på att behöva dölja mina känslor bara för att jag är kille..   jag har suttit på några dejting sidor och faktiskt fått kontakt med några från dom men det hat bara lett till att jag mått dåligt och blivit ledsen av olika anledningar.  Nu så får jag knappt kontakt med tjejer,  dom flesta vill att man ska börja ens konversation med nåt unikt och roligt men när jag gör det läser dom flesta bara det och svara inte...  jag tycker inte jag ser dålig ut utseendemässigt, är 1,74 , men har inget sexpack eller är biffig och har inga tatueringar vilket dom flesta tjejer bara verkar vilja se för att ens pröva att prata med... vad fan ska jag göra ? Och vad tycker ni tjejer?


   
Citera

blomman94: Hej! Som rubriken lyder...jag vill prata och kanske få lite insikt i mina bekymmer, jag gick precis ut gymnasiet med bra betyg och har fast jobb med det jag velat bli sen 12 års ålder, har en enormt bra familj och inga problem alls hemma, det jag har jobbigt med är tjejer. .. är oskuld fortfarande och har aldrig haft ett riktigt förhållande. Jag känner mig så jävla ensam att jag knappt sover, låter antagligen ganska patetiskt men jag är trött på att behöva dölja mina känslor bara för att jag är kille.. jag har suttit på några dejting sidor och faktiskt fått kontakt med några från dom men det hat bara lett till att jag mått dåligt och blivit ledsen av olika anledningar. Nu så får jag knappt kontakt med tjejer, dom flesta vill att man ska börja ens konversation med nåt unikt och roligt men när jag gör det läser dom flesta bara det och svara inte... jag tycker inte jag ser dålig ut utseendemässigt, är 1,74 , men har inget sexpack eller är biffig och har inga tatueringar vilket dom flesta tjejer bara verkar vilja se för att ens pröva att prata med... vad fan ska jag göra ? Och vad tycker ni tjejer?

Jag är ingen tjej, men du kan få några tips.

Har du haft tjejvänner? Vilken typ av tjejer försöker du få kontakt med över nätet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Jag är ingen tjej, men du kan få några tips.

Har du haft tjejvänner? Vilken typ av tjejer försöker du få kontakt med över nätet?

2st, dom gick i min klass
det vet jag inte precis, har pratat med många olika men har väl sökt mig till dom som verkat mest seriösa


   
SvaraCitera

blomman94: 2st, dom gick i min klassdet vet jag inte precis, har pratat med många olika men har väl sökt mig till dom som verkat mest seriösa

Har du någon egen teori om vad problemet kan vara? Vad brukar du prata om med de du försöker ta kontakt med?


   
SvaraCitera

Det blir bara värre med åldern, hitta en lösning snart


   
SvaraCitera

Kronotomi: Det blir bara värre med åldern, hitta en lösning snart

Han mår redan dåligt, du skulle kunna komma med tips istället för att förstöra hans mående ännu mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Har du någon egen teori om vad problemet kan vara? Vad brukar du prata om med de du försöker ta kontakt med?

Ne har ingen teori varför : /, jag brukar oftast skriva ett hej men ibland har jag försökt med ett skämt, sagt kite grann att jag inte är så bra på att börja konversationer och oftast läser dom det och skiter i att skriva eller ens kolla på min profil.  


   
SvaraCitera

Razor: Han mår redan dåligt, du skulle kunna komma med tips istället för att förstöra hans mående ännu mer.

Det är det enda tips jag har


   
SvaraCitera

blomman94: Ne har ingen teori varför : /, jag brukar oftast skriva ett hej men ibland har jag försökt med ett skämt, sagt kite grann att jag inte är så bra på att börja konversationer och oftast läser dom det och skiter i att skriva eller ens kolla på min profil.

Ett tips är att undvika skämt tills du vet vilken typ av humor personen har.

Börja enkelt med att visa intresse, fråga något om hennes liv och berätta lite om dig själv. Ursäkta dig inte med att avslöja alla svagheter, det är inte särskilt attraktivt. Skriv därför inte att du är dålig på att börja konversationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Ett tips är att undvika skämt tills du vet vilken typ av humor personen har.

Börja enkelt med att visa intresse, fråga något om hennes liv och berätta lite om dig själv. Ursäkta dig inte med att avslöja alla svagheter, det är inte särskilt attraktivt. Skriv därför inte att du är dålig på att börja konversationer.

Mjo vet att skämt inte är så smart första gången, jag ska försöka följa dina råd! Tack så mycket!


   
SvaraCitera

blomman94: jag tycker inte jag ser dålig ut utseendemässigt

ska dela med mig av en hemlighet: utseendet är inte allt..... utstrålning sjävförtroende etc gör mycket. 
1 annan grej: om det märks att du är desperat kan det mycket väl vara anledningen till om tjejer skyr dig som pesten.

förstår att det känns tungt, men försök ta det som det kommer, det där med "oskuld" hit och dit är mest trams. du är ingen sämre människa för att du inte lyckats ligga än.


   
SvaraCitera

Tjejer gillar självsäkerthet. Men varje tjej älskar om en kille delar med sig av hans tankar och känslor. Ingen gillar att känna sig instängd och ingen tjej gillar när en kille inte vill berätta vad som gör honom bekymrad.


   
SvaraCitera

blomman94: låter antagligen ganska patetiskt

svar ja

grow some ballz      


   
SvaraCitera

blomman94: dom

blomman94: dom

blomman94: dejting sidor

blomman94: bra betyg

bra som i godkända? Party


   
SvaraCitera

Haha, ja nu vet jag att jag är JÄVLA sent ute, men måste få lägga mig i litegrann 🙂
Jag kanse har helt fel så jag vet inte hur mycket jag hjälper men du frågade ju vad vi tjejer tycker så här är jag 🙂 
Jag vet känslan av att känna att man inte har någon där, och förstår att det kan kännas jobbigt att vara oskuld osv. men det betyder inte att du ska se dig själv som patetisk! (om någonting gör det bara dethela värre)
Angående dating-sidor, låter det inte som att det är den bästa lösningen för dig. Men du är vuxen, vilket betyder att du kan ta tag i ditt liv hur du vill! Tips, gå ut på baren ibland, ta med några kompisar om du är rädd att bli "den där ensamma killen med ölen" i början av kvällen. Men börja snacka lite med tjejer, var inte för på, men bara småprata. Kanske leder det absolut ingen vart och hon är inte din typ av tjej, men jag lovar att du känner dig bättre och får mer självförtroende ju fler du bara snackar med 🙂


   
SvaraCitera