Aviseringar
Rensa alla

behöver råd för att palla leva, snälla


Ämnesstartare

Så, börjar precis känna mig lugnare efter en ångestjagorkarintelevaattack, vanlig i mitt liv 🙁
Vet egentligen vad som är felet, har inget socialt liv eller sociala sammanhang överhuvudtaget, är mest ensam på dagarna, detta är det som får mig att må skit. Anledningen till att jag inte "har något liv" är lång tid av deppighet bla. Men mår mycket bättre nu i mig själv, förutom detta problem.
pluggar halvtid på uni, söker jobb, bor i Sthlm runt 20 år. 
Har ni några tips?
Vad är bästa sättet för att skaffat ett socialt liv/sammanhang som gör att livet känns värt att leva så att man orkar fortsätta ?


   
Citera

Kassiopeja: Vad är bästa sättet för att skaffat ett socialt liv/sammanhang som gör att livet känns värt att leva så att man orkar fortsätta ?

prata med random folk som du vill bli vän med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske, men hur ska jag hitta dessa random folk och vad pratar man med främlingar om? :/


   
SvaraCitera
Lounge

Kassiopeja:
Kanske, men hur ska jag hitta dessa random folk och vad pratar man med främlingar om? :/

Tyckte det var ett dåligt förslag om vi snackar Sverige.

Kan du kanske söka någon mer uni kurs? Till HT? Börja någon sport/intresse? Om du är tjej finns sidor som tjejkompis.se t.ex. Jättemånga som söker vänner där.


   
SvaraCitera

Man behöver inte leva om man inte vill. Vad vill du ägna dig åt i livet om allt är möjligt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade svar på den frågan förut, alltså drömmar, men pga lång tid fram och tillbaka av dåligt mående har jag tappat dessa, och inte alla men en del intressen.
om allt vore möjligt ser jag mig själv omgiven av många vänner, kanske en partner som jag kan vara mig själv med, ha roligt med och blir mitt bästa jag omkring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ingen längtan efter att dö, mer att livet känns så tungt att leva tidvis att man inte orkar, om ni förstår skillnaden
tack för tips : ) är väl sånt jag ska försöka kämpa vidare med


   
SvaraCitera

Träffa nya människor via sina intressen/hobby eller någon som läser samma kurser som dig!
Början på en Vänskap kan börja lätt med ett leende.


   
SvaraCitera

Börja engagera dig i föreningar/organisationer som intresserar dig. Du kommer träffa människor som du har något gemensamt med och det är en bra grund för att börja lära känna andra. Det kan vara svårt att lära känna folk på högskolan om man bara går på föreläsningar med dem, så gör saker utanför skolan.

Men jag skulle vilja uppmana dig att sluta tycka synd om dig själv. Du är 20 och har hela livet framför dig, gott om tid för att skaffa många vänner. Men om du går runt med föreställningen om att just du är ett offer och dömd att vara ensam så sätter du käppar i hjulen, mycket onödigt. Väx upp ur ditt Ior-syndrom och gör något åt saken.


   
SvaraCitera
Exner

Fundera över vad du tycker att alla människor skulle syssla mer med. När kommit fram till vad det är för dig, ska du själv börja göra det. Brukar vara ett bra sätt att reda på vad man bryr sig om.


   
SvaraCitera

Har du något intresse du skulle kunna ta upp? Börja någon kvällskurs är bra sätt att hitta nya vänner på. Sen finns ju sajter som går ut på hitta nyare vänner bla citypolarna sen kan du bli medlem på mötesplatsen inte bara för hitta en dejt. Finns en del fb sidor där folk träffas irl och hittar på saker. På sidan Terapisnack kan du söka efter vänner 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

beroende på va du gillar, kanske någon av universitetets föreningar. 


   
SvaraCitera