Aviseringar
Rensa alla

behöver rådgivning från wow-nördar


Ämnesstartare

Jag vill äga mina kompisar på wow. Främst 2 st som alltid börjar snacka med varandra om wow, och försöker skryta om deras senaste loot eller säga vem av dem som skulle vinna i en duell (de spelar inte på samma server).

Dock är jag hyfsat säker på att dem inte är allt för bra eftersom dom sällan luktar illa. Så jag antar att jag inte behöver en über gubbe för att äga dem.

Vad jag vill göra är att köpa ett konto på tradera, lära mig spela gubben och sedan duellera eller bara leta upp och döda dem på deras servrar (dem spelar PvP). Problemet är att jag inte har någon aning om vad som är bra pvp och hur vad jag letar efter om jag skulle köpa.

ALltså: Hur mycket behöver jag spendera på kontot som jag köper?
Kan jag växla server med en gubbe (hur mycket kostar det?)
Mina kompisar har en death knight respektive druid som de gillar bäst. Vad ska jag ha för att besegra dem?

Tack på för hand.


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan köpa mitt för 2000kr, egentligen värt mer. Men känner på mig att du inte är villig att betala det för att jävlas med dem. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twisting+Nether&n=Eldaran

Innan Ulduar kom var det det bästa man kunde fått tag på, med undantag för en av mina trinkets. Har full pvp-gear också.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Du kan köpa mitt för 2000kr, egentligen värt mer. Men känner på mig att du inte är villig att betala det för att jävlas med dem. [rolleyes]

Du kan köpa tillbaka det för 1800 sen? Kommer ju inte göra mycket med det, vill bara ha det i kanske 2 veckor.

​Funkar detta?
Skulle jag kunna flytta hans gubbar till andra servrar?

F.ö så räknar jag med att kunna sälja tillbaka för åtminstone 80% av inköpspriset? De kan väll inte sjunka så jävla snabbt i värde eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är ju att de inte blir ägda i egentlig mening om du kommer med deras counterklass med ubergear liksom


   
SvaraCitera

lvl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Funkar detta?
Skulle jag kunna flytta hans gubbar till andra servrar?

Sålänge du gör det irl och du får alla säkerhetsgrejer så tror jag det är okej, bara bytat/sålt konto till vänner tidigare så jag är inte säker. Tvivlar på att du skulle lyckas sälja tillbaka det till samma person, men du kan ju sälja vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Grejen är ju att de inte blir ägda i egentlig mening om du kommer med deras counterklass med ubergear liksom

Grjjen är att de spelat i några år och jag kommer in på en räkmacka och äger dem. Tro mig, de kommer lacka.

Ojdo333:

lvl?

max, 80 eller vafan de är

Lament:

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twisting+Nether&n=Eldaran

Innan Ulduar kom var det det bästa man kunde fått tag på, med undantag för en av mina trinkets. Har full pvp-gear också.[cute]

Om jag "hyr" det kontot av dig i en månad för typ 500 spänn? Och jag själv betalar för att kunna flytta server 2 gr och gamecard (kallas så va?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Grjjen är att de spelat i några år och jag kommer in på en räkmacka och äger dem. Tro mig, de kommer lacka.

[bigsmile] Lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Om jag "hyr" det kontot av dig i en månad för typ 500 spänn? Och jag själv betalar för att kunna flytta server 2 gr och gamecard (kallas så va?)

Var bor du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Var bor du?

stockholm


   
SvaraCitera

Skapa en massa lvl 1 på deras servers och börja spamma dem, tillslut så kommer de att säga nått dumt såsom svordommar. Säg att du faktiskt tog illa upp och anmäler den personen till admin om denne inte ger dig x-antal G.

Bara o anmäla till admin om de inte gör det.
(Jag brukade utpressa folk med denna metod med mitt gamla konto när jag hade dåligt om pengar på min main[love])

Förresten så kommer du nog få svårt att "äga" dina vänner ... Det är en viss skillnad på en WoW-nörd och en vanlig pojk som köper ett konto på tradera/blocket/etc... Det är nått jag kan lova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att du inte sa det någon månad tidigare så hade du kunnat få köpa min uldaur-über-warlock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Förresten så kommer du nog få svårt att "äga" dina vänner ... Det är en viss skillnad på en WoW-nörd och en vanlig pojk som köper ett konto på tradera/blocket/etc... Det är nått jag kan lova.

dem är inte wow-nördar, se:
>Dock är jag hyfsat säker på att dem inte är allt för bra eftersom dom sällan luktar illa.


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Dock är jag hyfsat säker på att dem inte är allt för bra eftersom dom sällan luktar illa.

Det gäller den nya generationen wow-nördar. De som ser ut som vem som helst men i hemlighet är supernördar och som faktiskt sköter hygienen någorlunda.


   
SvaraCitera