Aviseringar
Rensa alla

Behöver Sverige ett könsneutralt jämställdhetsparti?


Ämnesstartare

Där fokus inte ligger på att kritisera ett kön, utan att arbeta bort alla former av socialt konstruerade könsroller..


   
Citera
Ämnesstartare

Rättvisepartiet är väl close enough? Eller jag har inte läst deras partiprogram eller så... bara en folder.

Oavsett; nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså ska man motarbeta att tjejer vanligtvis leker med dockor och killar med bilar osv??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, jag vill inte att skattepengar ska finansiera pseudovetenskaplig biopolitik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Asså ska man motarbeta att tjejer vanligtvis leker med dockor och killar med bilar osv??? 

Vi skall motarbeta de förväntade livsvalen beroende på vilket kön man är. Människor skall inte utgå ifrån att Lisa hellre vill leka med dockor än bilar. De skall helt enkelt tillgodose Lisas icke socialt konstruerade intressen.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill rösta nej..


   
SvaraCitera
mens
 mens

Axelinaaas:
Asså ska man motarbeta att tjejer vanligtvis leker med dockor och killar med bilar osv??? 

nä bara presentera både bilar och dockor för dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

nä bara presentera både bilar och dockor för dem

Inte presentera något för dem, låta barnen själva välja leksaker de vill leka med, skulle jag säga. Nu talar jag ej om att skämma bort dem genom att ge dem allt de pekar på om du får för dig det. 


   
SvaraCitera
Exner

Trololo


   
SvaraCitera
Exner

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, vi har mer än tillräckligt med partier redan


   
SvaraCitera
mens
 mens

White & Toxic:

Inte presentera något för dem, låta barnen själva välja leksaker de vill leka med, skulle jag säga. Nu talar jag ej om att skämma bort dem genom att ge dem allt de pekar på om du får för dig det. 

Vilket var vad jag skrev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är för att var person får känna sig som vilket kön de vill, personligen känner jag mig mer som människa och queer. däremot har jag inte mycket till övers för enfrågepartier, om det inte är ett miljöparti som ändå har utveckling och överväganden i tanken. alltså ett förnuftigt parti, eller ett jämställdhetsparti som har ett brett tänk med respekt för att varje individ har olika drömmar. men vad menar du med ett könsneutralt parti?

tycker om när människor kan enas brett


   
SvaraCitera

"Humanistiskt initiativ", kanske?


   
SvaraCitera
mynona

Nej, det är bättre om alla partier i stället stödjer en könsneutral samhällssyn genom medvetenhet om hur könsroller kränker människans personliga frihet i stället för att ett parti skulle bli talesorgan för något som borde vara en självklar grundvärdering


   
SvaraCitera