Aviseringar
Rensa alla

Behöver Sverige ett könsneutralt jämställdhetsparti?


Ämnesstartare

mynona: hur könsroller kränker människans personliga frihet

har du tänkt på hur allt "macho"-hat kanske kränker vissas personliga frihet? Tex, alltså.


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:

har du tänkt på hur allt "macho"-hat kanske kränker vissas personliga frihet? Tex, alltså.

har du tänkt på att min poäng inte är att macho är fel, utan att det som är fel är att man förväntas vara macho för att man föds till man och inte för att det är något man har valt för att det passar ens personlighet, något som kränker den personliga friheten hos både de som av naturen är macho och de som inte är det. Tex, alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

har du tänkt på att min poäng inte är att macho är fel, utan att det som är fel är att man förväntas vara macho för att man föds till man och inte för att det är något man har valt för att det passar ens personlighet, något som kränker den personliga friheten hos både de som av naturen är macho och de som inte är det. Tex, alltså

så du har aldrig kritiserat "machokulturen"? anklagar dig inte, minns bara inte Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns två biologiska kön. Man kan födas och känna sig som en man eller kvinna men kön är inte något påhitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske.... Är lite osäker på det


   
SvaraCitera

Varför måste jag välja mellan F! och att motarbeta alla könsroller?


   
SvaraCitera
mens
 mens

tycker väl att identitetspolitiken har gått lite väl långt och trängt undan könsrollsfrågorna lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, ser hellre att politikerna sysslar med nåt viktigare, som att sköta landets ekonomi.


   
SvaraCitera
reben

alla partier borde väl va d


   
SvaraCitera

Vi har redan FI .


   
SvaraCitera

Vad jag fått uppfattning gör inte Fi ett bra jobb, men samtidigt skulle det bli för mycket med ett till parti, dessa två partier hade då antagligen gått emot varandra antagligen för något löjligt som den stora diskussionen ang. om det ska heta feminism eller jämställdism och dessa två partier hade glömts bort i sinom tid, men kanske att Fi gör ett bättre jobb än vad det gör för nuvarande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

White & Toxic: Ja tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanföreställd: Vad jag fått uppfattning gör inte Fi ett bra jobb

ledtråden ligger i ditt användarnamn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanföreställd: men kanske att Fi gör ett bättre jobb än vad det gör för nuvarande?

En bra början skulle väl vara för dem att byta ut sitt partinamn till något som främjar alla kön alternativt inget. Så som "jämställt initiativ" eller dylikt. Tror att många fler hade öppnat upp sina ögon för jämställdheten i sådant fall. Jag menar på att feminismen liknas med nationalismen i den bemärkelsen att de nästan favoriserar ett folkslag lite grann eller hur man skall uttrycka det, i detta fall favoriserar de kvinnor, om än inte medvetet. 


   
SvaraCitera

S3ON:

En bra början skulle väl vara för dem att byta ut sitt partinamn till något som främjar alla kön alternativt inget. Så som "jämställt initiativ" eller dylikt. Tror att många fler hade öppnat upp sina ögon för jämställdheten i sådant fall. Jag menar på att feminismen liknas med nationalismen i den bemärkelsen att de nästan favoriserar ett folkslag lite grann eller hur man skall uttrycka det, i detta fall favoriserar de kvinnor, om än inte medvetet. 

Tycker att detta lät väldigt bra, olyckligtvis nog lär nog aldrig Gudrun, eller Fi för den delen, gå med på detta.


   
SvaraCitera