Aviseringar
Rensa alla

behöver tips


Ämnesstartare

Jag skulle behöva tips på bra ungdomsböcker. (har redan läst twilight-serien) Böckerna får gärna vara på engelska också. Den kan också gärna ha lite hästar med i. (älskar hästar) Fast helst letar jag efter en bra ungdomsbok som handlar mycket om kärlek mellan en kille och en tjej.
Ge gärna massor av tips & info om vad boken handlar om! [smile]


   
Citera

Hjärtans Fröjd är den enda jag kan komma på med kärlek i 🙂 Ganska bra är den också [y]

malinmaria:

Ge gärna massor av tips & info om vad boken handlar om! [smile]

hjärtans fröjd
checka länken för det, läste den för 5år sen 😛


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Hjärtans Fröjd
Ganska bra är den också

ganska bra?
hjärtans fröjd är nog en av de bästa böcker jag läst.


   
SvaraCitera

skidröw:

ganska bra?
hjärtans fröjd är nog en av de bästa böcker jag läst.

jag har läst mycket bättre 😛 men den är definitivt läsvärd 😛


   
SvaraCitera

Eragon 😀


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

men den är definitivt läsvärd 😛

då kan jag ju passa på att tipsa om att allt med Per nilsson är läsvärt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha Vargbröder?? Ska ha hört att dióm är bra dock läser inte ungdomsböcker[n]


   
SvaraCitera

Lauren Brooke har skrivit en bokserie som heter Heartland, som handlar om kärlek och hästar.
Fast den är nog lite för barnslig, läste den när jag var 13-14.


   
SvaraCitera

Tomorrow when the war began, ungdomsbok, lite kärlek 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer tips tack! 🙂


   
SvaraCitera

Kablash__:

Tomorrow when the war began

Hela den serien är underbar, och så har det kommit en fortsättning på den också... Bara så alla vet 😉

Jag läste en del Bali Rai när jag var typ 16, kolla upp honom! (un)arranged marriage är asbra (tyckte jag då iaf =P )
The Outsiders av S.E. Hilton är också grymt bra, den ska läsas om i sommar 😀
Across the Nightingale Floor (Lian Hearn) är bra, första i en serie den med...
Harry Potter (speciellt de senare böckerna, och de bör i allmänhet läsas på engelska) är mina älsklingar, så måste tipsa om dem...

Finns en massa mer, men kommer inte ihåg allt nu... Säger till om jag kommer på nåt (:

EDIT: Oh, och Terry Pratchetts Discworld-serie ska vara grymt bra har jag hört, men har inte hunnit börja på den än... Och Prattchet & Gaiman's Good Omens är jättebra också!

EDIT IGEN: Oooh, och The Amulet of Samarkand av Jonathan Stroud är också underbar!
(Nu blev det mest fantasy, sorry för det, men det är mestadels det jag läser =P)

Ett tipps är att bara ställa sig vid Unga Vuxna-hyllan på biblioteket och plocka några random böcker som ser fina ut, och sen utefter det hitta vad man gillar.. Så gjorde jag.. Fick en del skitböcker, men det var ju bara att lämna tillbaka, så ingen skada skedd 😀


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Hela den serien är underbar, och så har det kommit en fortsättning på den också... Bara så alla vet 😉

Va? Vad snackar du om nu? :O Vad heter den? O_O


   
SvaraCitera

malinmaria:

Ge gärna massor av tips & info om vad boken handlar om!

Böcker av Katarina von Bredow är jättebra! Har läst alla hennes böcker, och det är typiska ungdomsböcker med kärlek, vänskap osv. Läs någon av hennes böcker 🙂


   
SvaraCitera

Kablash__:

Va? Vad snackar du om nu? :O Vad heter den? O_O

Tomorrow When the War Began (: Det är ju bara första i en lång-ish serie... Ville bara klargöra det 😀

1. Tomorrow, When The War Began
2. The Dead of the Night
3. The Third Day, The Frost (Eller "A Killing Frost" på Amerikanska)
4. Darkness Be My Friend
5. Burning For Revenge
6. The Night Is For Hunting
7. The Other Side Of Dawn


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Tomorrow When the War Began (: Det är ju bara första i en lång-ish serie... Ville bara klargöra det 😀

Aha, jag trodde du menade att det hade kommit en ny efter sista boken :O Så ja trodde jag hade missat nåt x)


   
SvaraCitera