Aviseringar
Rensa alla

Behöver _VERKLIGEN_ tips och råd, kanske t.o.m hjälp!


Ämnesstartare

Jag funkar inte ihop med mina föräldrar något mer. Jag har inget jobb, bor fortfarande hemma och mår dagligen RIKTIGT JÄVLA DÅLIGT! (nej, självmordstankar är inget alternativ för mig heller.)

Pga mina föräldrar är jag uppkäftig och kaxig och bryr mig bara om mig själv mesta dels. Jag har tappat kontakten med vänner och umgås inte lika mycket med dom som jag gjorde innan.. Jag sitter här hemma framför datorn eller gör slav arbeten åt mina föräldrar (diska, tvätta osv)

Jag har försökt med socialen men de vill inte hjälpa mig för att mina föräldrar kan fortfarande försörja mig(?)

Jobb finns det inga just nu. Jag vill plugga men fortfarande månader kvar innan de börjar och chansen att komma in är ju inte en garanti.

Jag vet ärligt talat inte längre vad jag ska göra. Jag orkar inte mer av denna skit och jag vill inte se fler förhållanden som jag inleder går pajj pga av de förhållanden jag har med mina föräldrar och hem.


   
Citera

Förvirradknug:

slav arbeten åt mina föräldrar (diska, tvätta osv)

Skärp dig. Spring till psyk.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Jag har inget jobb, bor fortfarande hemma

Förvirradknug:

gör slav arbeten åt mina föräldrar (diska, tvätta osv)

Om du anser att diskning, tvättning och liknande är slavarbeten så bör du nog inte flytta hemifrån, du låter fruktansvärt oförskämd när du skriver så. Varför skulle du inte sköta sådant när du ändå bara sitter hemma?! Antar, eftersom du ej jobbar/tjänar pengar, att du får bo hemma gratis?

Förvirradknug:

Jobb finns det inga just nu.

[rolleyes]
Antingen så bor du under en sten alt. i en liten by eller så är det där ren bullshit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Antar, eftersom du ej jobbar/tjänar pengar, att du får bo hemma gratis?

50% av min jobbgaranti slant går till deras kassa.


   
SvaraCitera
Åtta

Förvirradknug:

50% av min jobbgaranti slant går till deras kassa.

Alltså ungefär 1500 spänn. Du verkar vara en extremt bortskämd fjant om du anser att det är för mycket att begära att du ska hjälpa till i hemmet när du bor där i princip gratis.


   
SvaraCitera

vet inte om jag ska skratta eller gråta åt hur du beter dig.

var glad att dom låter dig bo hemma över huvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

slav arbeten åt mina föräldrar (diska, tvätta osv)

men snälla är du 14 år? flytta ut på gatan om du inte trivs du ska vara tacksam att dina föräldrar tar hand om dig..


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

gör slav arbeten åt mina föräldrar (diska, tvätta osv)

Imoon:

Om du anser att diskning, tvättning och liknande är slavarbeten så bör du nog inte flytta hemifrån, du låter fruktansvärt oförskämd när du skriver så. Varför skulle du inte sköta sådant när du ändå bara sitter hemma?!

[y][y][y][y][y] (åh, Imoon, du säger så vettiga saker ibland).


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

50% av min jobbgaranti slant går till deras kassa.

Åtta:

Alltså ungefär 1500 spänn. Du verkar vara en extremt bortskämd fjant om du anser att det är för mycket att begära att du ska hjälpa till i hemmet när du bor där i princip gratis.


   
SvaraCitera

Nintendo:

(åh, Imoon, du säger så vettiga saker ibland).

[cool][cool][cool]


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Pga mina föräldrar är jag uppkäftig och kaxig och bryr mig bara om mig själv

Skyll inte på dina föräldrar det är väl fan bara att skärpa sig, eftersom du till och med inser att du beter dig som en skit.


   
SvaraCitera

sök massa olika utbildningar, det börjar ändå bli dags
sen kan du med gott samvete ta det lugnt fram till hösten, även om det inte är så kul alltid


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Pga mina föräldrar är jag uppkäftig och kaxig och bryr mig bara om mig själv

Hur kan det vara dina föräldrars fel att du bara bryr dig om dig själv? Har de uppfostrat dig att vara ego? Kan du inte göra något åt det?

Förvirradknug:

hemma framför datorn eller gör slav arbeten åt mina föräldrar (diska, tvätta osv)

Du menar att du hjälper till hemma för att hålla huset rent och måste städa undan dina egna saker?
Du är tjugo år gammal, självklart ska du ta ansvar.
Om det inte är så du menar får du väldigt gärna precisera dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

Jobb finns det inga just nu. Jag vill plugga men fortfarande månader kvar innan de börjar och chansen att komma in är ju inte en garanti.

Ärligt talat tror jag att alla ungdomar som säger att "det finns inga jobb" bara är bortskämda och tror att de ska få toppjobb utan utbildning. Vill man ha jobb så kan man få det.. t.ex. telefonförsäljare, städare, personlig assistent osv. brukar inte vara så svårt att få jobb som. Vill man så går det, och om det nu inte går så kan man göra praktik på något ställe istället för att sitta hemma. Då är chansen stor att man får jobb efter praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skräll att denna sida bara består av mobbare.


   
SvaraCitera