Aviseringar
Rensa alla

behövs matte 4 för att klara gymnasium?


Ämnesstartare

hej jag på natur inriktning på gymnasium, år 3. som det ser ut just nu, så kommer jag nog inte kunna klara av matte 4. matte 4 är den sista matte boken vi kommer att hålla på med.
tack i förväg
-er mystiska vän neggerbajsen


   
Citera
Ämnesstartare

Du klarar det, kämpa på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skola är för att ha skojigt <3 Inte klara något för andra att sätta betyg på...


   
SvaraCitera
Kudhos

Prata med din lärare. Kolla om din skola har extra mattetimmar där du kan få bättre stöd. För det vore trist att få underkänt. Prata med läraren som sagt.


   
SvaraCitera
linta

om du helst vill klara matte 4:

Ladda ner boken Math, better explained. Den förklarar komplexa tal väldigt bra.
Titta på khanacademy's Differential Equations (det är väl matte 4?)
Gör bara de udda uppgifterna i boken (1,3,5,7 osv). Det räcker, och går dubbelt så fort.
boom boom pow!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror ju på vad du vill göra efter gymnasiet. Matte 4 är enbart ett krav in till ett fåtal utbildningar på högskola/universitet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I can not be sure it is needed but my friend who worked as a teacher before joining our nursing essay writing service  https://essaysprofessor.com/nursing-essay-writing-service.html will tell you more. I can give you her contacts here, just write me a message.


   
SvaraCitera
Kim456

I think it depends on your plans for the near future. If you choose a profession that requires this knowledge then the answer is obvious. If you face difficulties answering this question, visit  http://essays-writings-services.net/ they always find solutions to any problem in writing or other subjects.


   
SvaraCitera
Bakric

Matte 4 är riktigt mastigt. Tyckte mig ha lätt för matte, men jag har kört den kursen två gånger på komvux och inte lyckats än.
Du måste inte absolut ha Matte 4 för en gedigen gymnasieutbildning. Det enda du i praktiken kan använda kursbetyget till är att söka till de allra mest tekniska utbildningarna på högskola, d.v.s. ett par civilingenjörsutbildningar och möjligen någon enstaka kandidatutbildning på bara tre år.

Så¨såvida du inte ska läsa just dessa utbildningar så behöver du inte kursbetyget i sig. 
Fast är det en grundkurs i din gymnasielinje så kan det hända att du behöver komplettera med någon annan kurs, antingen på skolan eller på komvux, för att få en komplett högskoleförberedande gymnasieexamen.


   
SvaraCitera