Aviseringar
Rensa alla

Bekräftelsebehov


Ämnesstartare

Jag har alltid varit en ambitiös tjej med höga krav på mig själv. Känner mig helt värdelös om jag inte får MVG på alla prov, om jag ger en komplimang till min kille och inte får någon tillbaka blir jag verkligen jättedeprimerad. Jag ser hela tiden ner på mig själv, tänker jämt "jag är så jävla ful, hur kan han gilla mig? Hur kan någon vilja vara kompis med mig?" osv.

Jag frågar min kille om han vill ses, han säger att såklart han vill det. Så vi träffas. Sen vill jag att han ska fråga mig om vi ska ses, jag vill inte alltid vara den som föreslår att träffas. Men pga att jag är otålig och hela tiden vill vara med honom så blir det jag som frågar.

Jag är så rädd att folk inte ska tycka att jag duger åt dom, jag måste hela tiden framstå som perfekt. Jag är livrädd för att vara för "på" så att min kille ska lämna mig/tröttna på mig. Jag måste få komplimanger från han, annars tror jag att han inte längre gillar mig. Om han inte svarar på sms/msn på ett tag så tänker jag bara "Han vill inte ha mig, han har lessnat, jag visste att jag var för dålig för han, nu är allt förstört *cuttcutt*" Ibland låter jag bli att höra av mig till han för jag är rädd att han ska tycka jag är jobbig. Han säger att han älskar mig, att jag får ringa han precis närsomhelst, att jag är fin m.m. men jag kan bara inte ta åt mig det.

Vill bara stänga av mina känslor, bli iskall och inte släppa in något för jag är så less att hela tiden överreagera.

Vad kan man göra för att dämpa sitt bekräftelsebehov? Jag är desperat efter hjälp..


   
Citera

joof:

Jag måste få komplimanger från han

honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan jag skulle dumpa dig direkt om
jag var han.

hur orkar du ens själv hålla på så?


   
SvaraCitera

Det låter som att du har låg självkänsla, försök att bygga lite på den? [cute] Lär dig att bekräfta dig själv, så att du inte hela tiden behöver söka det från andra osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

fyfan jag skulle dumpa dig direkt om jag var han.

tack, det hjälpte verkligen[tired]

Nintendo:

Det låter som att du har låg självkänsla, försök att bygga lite på den?

Jag försöker =/


   
SvaraCitera

Din pojkvän är tillsammans med dig för att han tycker om dig, ja kanske till och med älskar dig. Om han inte tyckte om dig så skulle han inte vara med dig. Hur skulle han kunna bekräfta dig på ett bättre sätt?

Du ger väl inte honom komplimanger bara för att få en tillbaka? Du menar väl vad du säger? Ta åt dig av dom komplimanger du får i stället, dom betyder nog mer än om han skulle vara på slentrian varenda gång han fick en av dig.

Har du någon gång tänkt att en vän inte "duger åt dig" för att han eller hon inte är perfekt? Antagligen inte, och ingen annan har sådana förväntningar på dig heller, det är bara du som har. Du har dålig självkänsla och lägger för stor betydelse i saker som egentligen inte betyder någonting alls. För att må så bra som möjligt borde du jobba med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du verkar vara skitjobbig att vara ihop med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

m han inte tyckte om dig så skulle han inte vara med dig. Hur skulle han kunna bekräfta dig på ett bättre sätt?

Sant ..

Oväntad:

Du ger väl inte honom komplimanger bara för att få en tillbaka? Du menar väl vad du säger?

Jag menar det jag säger, ger han komplimanger så att han ska få veta hur jag känner..

Tack så mycket för svaret[love]


   
SvaraCitera

joof:

Känner mig helt värdelös om jag inte får MVG på alla prov

joof:

osv.

joof:

Men pga att jag är otålig och hela tiden vill vara med honom så blir det jag som frågar.

joof:

Jag är så rädd att folk inte ska tycka att jag duger åt dom, jag måste hela tiden framstå som perfekt. Jag är livrädd för att vara för "på" så att min kille ska lämna mig/tröttna på mig.

joof:

Om han inte svarar på sms/msn på ett tag så tänker jag bara "Han vill inte ha mig, han har lessnat, jag visste att jag var för dålig för han, nu är allt förstört *cuttcutt*"

joof:

Ibland låter jag bli att höra av mig till han för jag är rädd att han ska tycka jag är jobbig.

joof:

Han säger att han älskar mig, att jag får ringa han precis närsomhelst, att jag är fin m.m. men jag kan bara inte ta åt mig det.

OMG, jag är likadan..
Fast.. Ibland kan jag få ryck & få värsta bästa sjförtroendet[chocked] & tycka att jag är på gränsen till perfekt och att jag är bra osv osv osv & just därför blir jag fett med depp om någon säger något annat.

Aja, jag tar åt mig av minsta lilla grej[sad]
men.. Aja..
Jag lever med det.
Känns skönt att vara lite känslig ibland.. Det är gull[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HelylleHerman:

du verkar vara skitjobbig att vara ihop med

tur att du inte behöver vara det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Ibland kan jag få ryck & få värsta bästa sjförtroendet & tycka att jag är på gränsen till perfekt och att jag är bra osv osv osv & just därför blir jag fett med depp om någon säger något annat.

Samma här. När jag är med honom får jag jättebra självförtroende, men när vi är ifrån varandra försvinner det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

tur att du inte behöver vara det då.

haha ja [bigsmile]


   
SvaraCitera

joof:

men när vi är ifrån varandra försvinner det

Men om han inte tyckte om dig så skulle han inte vart med dig! Sen ere ju faktiskt så att alla förhållanden tar slut, på olika sätt, förr eller senare så om ni gör slut ska du inte tro att felet sitter på dig 🙂
Du ska inte ta åt dig..
Jag är sj sådan som brukar sitta och deppa för att någon lyckats få mig att känna mig värdelös.. Men idag märkte jag, faktiskt, att jag bara behöver tänka på allt bra jag har osv 🙂 typ sätt apå musik, prata med någon jag gillar osv så är allt det deppiga över 🙂
Sen ere faktiskt helt OK att vara ledsen/arg ibland..
[smile]


   
SvaraCitera

Du måste bekräfta dig själv innan andra kan bekräfta dig. eller aa, typ:) Spelar det egentligen någon roll om andra tycker att du är bra, fin etc, när du inte tycker det själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Du ska inte ta åt dig..

detberorpå:

Sen ere faktiskt helt OK att vara ledsen/arg ibland..

tack :)<3

jagskalyckas:

Spelar det egentligen någon roll om andra tycker att du är bra, fin etc, när du inte tycker det själv?

Kan inte tycka det själv om ingen annan tycker det.. alltså, det är ju viktigare att jag själv tycker det. Men när det inte går blir det att jag behöver andra som tycker det, annars tycker jag bara ännu sämre om mig själv[sad]


   
SvaraCitera