Aviseringar
Rensa alla

Bensinen kostar drygt 4 - 5 kr/L i USA


Ämnesstartare

New York City:

Nar jag berattar for folk att bensin priset e 70% dyrare i Sverige blir folk chockade

Säg att bensinen kostar 14 kronor, så blir det

2,8 * 5 = 14.

Alltså 180% dyrare..


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

De va ett jävla tjat om ditt F*ttiga USA!

Inte en jävel bryr sig asså ..

Vad kostar det at bli inlagd på sjukhus etc ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Vad kostar det at bli inlagd på sjukhus etc ?

ONE MIRRION DORRAH[bigcheers]


   
SvaraCitera

makarooner:

ONE MIRRION DORRAH

Om inte mer, särskilt när man inte har försäkring [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OT: försäkringsbolagen är ju så jävliga så man lär ju inte få ut ett öre även om man har försäkring...

ONT: jag fattar inte varför alla klagar så brutalt över bensinen, vi får skaffa annat bränsle, (tex el) billigt och miljövänligt om det utvinns på rätt sätt. sen om man jämför med tjursperma är bensin riktigt billigt 🙂 synd att amerikanare inte får betala lika mkt som vi.

men, de flesta är feta och korkade och drar ner vår planet i smutsen. att höja deras priser till våra summor hade väl varit en väckaklocka för dom kanske.

kan tillägga att jag själv är motorentusiast och gärna hade betalat 5kr/l, men tycker gott vi kan skaffa bättre bränslen ist. ge några bra argument att använda bensin ist för el, och jämför fördelar/nackdelar ni som tvivlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Vad kostar det at bli inlagd på sjukhus etc ?

Gratis med insurance (Forsakring), vilket alla i USA kommer bli med nya lagen som infordes i Mars [smile].
I Sverige kostar det oxo pengar

Vi betalar iallafall inte 33 - 50% skatt som ni gor


   
SvaraCitera

New York City:

Vi betalar iallafall inte 33 - 50% skatt som ni gor

Synd om er "/

Vi får ju tebax våra skattepengar kan man säga, genom andra saker etc.. [cool]


   
SvaraCitera

Föresten, källa på att vi betalar 50% skatt ? Så vitt jag vet så ligger den på 36%, tror jag det är, eller vad säger ni Svenskar?


   
SvaraCitera

Billigare än mjölken!

Riiikard:

Föresten, källa på att vi betalar 50% skatt ? Så vitt jag vet så ligger den på 36%, tror jag det är, eller vad säger ni Svenskar?

Min farsgubbe betalar ensam 74,000 kr i skatt per månad.... Det beror ju på hur mycket man tjänar.


   
SvaraCitera

Mårran:

Min farsgubbe betalar ensam 74,000 kr i skatt per månad.... Det beror ju på hur mycket man tjänar.

Kom på de :O Var lite full, skyller på de [cool]


   
SvaraCitera

Fan vad dåligt. Bensin borde vara dyrare.


   
SvaraCitera

Vad kostar Diesel och E85? Bara undrar .. Inte på "Hack-humör" idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Gratis med insurance (Forsakring), vilket alla i USA kommer bli med nya lagen som infordes i Mars [smile].
I Sverige kostar det oxo pengar

Vi betalar iallafall inte 33 - 50% skatt som ni gor

va? har USA äntligen ändrat sjukvården så det är likvärdigt tex Canada, eller är det samma skit men du bara förskönar det? för du måste hålla med om att de varit ren skit innan.

Mårran:

Min farsgubbe betalar ensam 74,000 kr i skatt per månad.... Det beror ju på hur mycket man tjänar.

vad jobbar han med? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ååå så [tired] på dig assåwwww!!!!![mad]


   
SvaraCitera