Aviseringar
Rensa alla

Berätta att jag gillar henne via sms?


Ämnesstartare

Hallå.

Det är så att jag efter ungefär 8 månader av att kännt denna tjej har gått och fått känslor för henne. Ibland så tror jag nästan att hon känner lite samma sak för mig speciellt när vi tittar på varandra.
Jag vill nu berätta vad jag känner för henne men jag vet inte riktigt hur. Det bästa vore väl antagligen att säga det face to face men jag har itne riktigt vågat göra det än så jag funderar på om jag skulle kunna säga det med ett sms?
Om drygt en vecka kommer vi inte se varandra förens till hösten igen och jag vill verkligen ha berättat mina känslor för henne innan dess.

Så jag undrar väl egentligen vad folk tycker om att säga det via sms, eller det kanske är någon som har ett annat bra förslag?

Tacksam för svar [y]


   
Citera

Brevduva.


   
SvaraCitera

Hallonerik:

Tacksam för svar

Nulla Serring[y]


   
SvaraCitera

Hallonerik:

eller det kanske är någon som har ett annat bra förslag?

Sexa henne. Överraska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andas henne i nacken när hon precis ska sova [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju allltid försöka me att skicka röksingnaler. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det ingen som har ett seriöst svar att bjuda på?


   
SvaraCitera

klart du kan skicka sms men du har inte funderat på att smsa lite och sen försöka träffas och sen träffas och göra ngt och se vart det leder?

frågar du om ni kan ses förstår hon att du är lite intresserad utan att du behöver säga "JAG TKR DU ÄR SÖÖÖÖT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JETESOET!!! OMGOMG JAK ER TJER I DEY!!!!!"


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

klart du kan skicka sms men du har inte funderat på att smsa lite och sen försöka träffas och sen träffas och göra ngt och se vart det leder?

Hallonerik:

Så jag undrar väl egentligen vad folk tycker om att säga det via sms, eller det kanske är någon som har ett annat bra förslag?

själv är jag emot annat än att höra rösten från en annan person, föredrar att ringa med andra ord eller snacka for real, men smsa gör ju saken enklare men alltid lika roligt att se någon smsa mycket å sedan när man träffas så är någon blyg... känns inte helt som man träffar personen som man smsat med... iaf inte i början/innan man lärt känna personen som kan missledas...................... men som hon skrev, kolla om ni kan träffas å göra något, sedan om du tycker om henne som hon är när du är med henne kan du väl säga det till henne att du tycker om henne, tror dock inte du kan tycka om någon innan du känner den, mer än attraherad då ofc....


   
SvaraCitera

Känns väldigt likt mellanstadielappar-a-lá-får-jag-chans-på-dig att uttrycka sina känslor för första gången över sms.

Som ovanstående sagt, smsa att du vill träffas, så ser du om hon nappar.


   
SvaraCitera

stereo total:

Som ovanstående sagt, smsa att du vill träffas, så ser du om hon nappar.

Så säger du det då ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är ju den att vi båda går på folkhögskola och bor på internat och vi hänger med varandra typ varje dag (inte ensamma, utan mestadels med andra personer också). Jag har försökt att berätta för henne när vi har varit själva men jag vet inte hur jag ska inleda det samtalet och så har jag väl kanske inte riktigt vågat heller.
Så instället för att samla mod och försöka berätta det face to face och kanske aldrig få ett bra tillfälle att säga det så tänkte jag att jag kanske kunde smsa istället, för att det är lättare och så är jag säker på att få ha sagt det innan skolan slutar om drygt en vecka.

Ibland så åker hon hem för att hon bor nära skolan och så tänkte jag att jag kunde smsa när hon är hemma och så när hon kommer tillbaka kommer det kanske vara lättare att prata om det också.

Vad tycker ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallonerik:

Vad tycker ni?

Jag tycker det känns väldigt lamt att säga sådant över sms. Visst, om du inte vågar säga IRL (vilket jag säkert inte heller hade vågat), så gör saker som får henne att förstå att du gillar henne. Fråga henne t.ex. om hon vill gå på bio med dig någon dag, eller liknande. Då tror jag hon kommer att förstå att du vill något mer än vän. Tror det är lättare så, att man först lär känna varandra lite mer och sedan se hur det blir. Jag tror hon skulle bli mer avskrämd om du säger att du gillar henne när ni knappt gjort något tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Jag tror hon skulle bli mer avskrämd om du säger att du gillar henne när ni knappt gjort något tillsammans.

Vi känner varandra inte så värst dåligt, vi har ju ändå som sagt hängt tillsammans under hela detta skolåret, men visst vi har väl inte gjort så mycket själva...

Men om drygt en vecka så kommer vi skiljas åt för sommaren och antagligen inte se varandra fören skolan börjar till hösten igen. Så jag har ju inte så jättelång tid på mig heller att fråga om hon vill gå på bio eller liknande.

Men om man skulle säga det IRL hur skulle man inleda då?


   
SvaraCitera

Säg att hon är cool, och mena det verkligen
eller så övertygar du henne om att hon gillar dig först


   
SvaraCitera