Aviseringar
Rensa alla

Berätta att man snusar


Menoex
Ämnesstartare

Jag vill berätta för mina föräldrar att jag snusar, men vet ej hur de skulle reagera. Mina föräldrar snusar, men de skyller på att de kommer ifrån bonnhålor. Är rädd för deras reaktion, vad borde jag göra?


   
Citera

ta en lugn diskussion med de och säg att du snusar. Är du över 18+ så är det ingen fara men är du under 18+ så berätta att du har tagit/tar snus. Blir de arga så betyder det att du inte ska använda dig utav det. Det kan vara ett bra skydd utav dina föräldrar.


   
SvaraCitera

Varför skulle du berätta?


   
SvaraCitera
evene

Jag smsade min mamma, skrev bara att hon ändå skulle få reda på det förr eller senare. Sen så visade det sig att hon också snusade, vilket hon tydligen hade gömt för mig hela livet hahah


   
SvaraCitera
Menoex
Ämnesstartare

evene:
Jag smsade min mamma, skrev bara att hon ändå skulle få reda på det förr eller senare. Sen så visade det sig att hon också snusade, vilket hon tydligen hade gömt för mig hela livet hahah

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Du får ju köpa tobaksvaror som under 18 år, men däremot är det olagligt att sälja till en som är under 18 år. Mer kan jag inte säga. 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:
Du får ju köpa tobaksvaror som under 18 år, men däremot är det olagligt att sälja till en som är under 18 år. Mer kan jag inte säga. 

Trodde du skrev att det är fel av en 18 åring  att köpa ut till en som är under 18 för det är iallafall inte olagligt men det är ganska fel ändå 😛


   
SvaraCitera
evene

Menoex:

Hur gammal är du?

17


   
SvaraCitera

Nu har jag aldrig snusat men var rökare i många år. Mina föräldrar hittade en tändare i jackan och så fick de reda på det, kan väl säga att de inte blev glada över att deras 13 åriga unge rökte. Under 7 år visste de om det men jag valde att inte röka framför föräldrarna (även efter 18) och inte ta upp det som samtalsämne. Visst konfrontera de mig då och då men de kunde inte direkt styra vad jag gjorde utanför hemmet. La ner det för tre månader sen och gick över till vape. Kan säga att cigaretter inte var värt någonting, det gav mig ingenting positivt, antar att snus är samma. Hade jag varit du hade jag släppt det nu innan det går ut för.


   
SvaraCitera

Sluta


   
SvaraCitera

evene:
Jag smsade min mamma, skrev bara att hon ändå skulle få reda på det förr eller senare. Sen så visade det sig att hon också snusade, vilket hon tydligen hade gömt för mig hela livet hahah

Gulligt 


   
SvaraCitera
Listus

Dina tänder och ditt smartare du i framtiden kommer tacka dig om du lyckas sluta :), dessutom tänk på att du kan göra annat för pengarna.

Ditt val men tror du skulle tacka dig själv i framtiden.


   
SvaraCitera