Aviseringar
Rensa alla

Berätta för killen?


Ämnesstartare

Jo det är så va att jag är gravid. Jag testade mig idag och det va positivt, om det är så man säger(?)

Min fråga är då om man måste berätta det för "pappan"?
Vi gjorde liksom slut för en vecka sen så det känns lite wierd.. :/


   
Citera

om du ska behålla det tycker jag att du ska berätta även om ni har gjort slut

om det är slut och verkligen helt helt slut osv kan du nog göra abort utan att berätta det. han kan dock bli sur (tror jag) om han får reda på det senare kanske.


   
SvaraCitera

om jag var dig så skulle jag säga det.


   
SvaraCitera

Vill du behålla det så bör du berätta ja.

Vill du inte behålla det, så är det whatever.


   
SvaraCitera

1. Gör abort. Föd inte fram en unge när du är ensam och ung.
2. Om du ska berätta är upp till dig - jag skulle inte gjort det. Riskerar bara att ge killen ångest. Kan inte se hur någon skulle vinna på att du berättar det.


   
SvaraCitera

Hade jag varit kille hade jag velat veta.


   
SvaraCitera

Nej, berätta ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart man berättar [shake] inte bara kvinnans börda om man blir ofrivilligt gravid!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag vill ju berätta. Det är ju ändå hans "problem" också eller vad man nu ska säga. Men jag klarar liksom inte att säga det på telefon. Jag har försökt, men det går inte. Klarade inte ens av att säga det till min bästa vän på telefon.
Och det värsta är att han bor i kalmar och jag i sthlm så det är ju inte bara att åka dit. :/


   
SvaraCitera

elliinors:

Men jag klarar liksom inte att säga det på telefon

Berätta över internet.
Gör abort.


   
SvaraCitera

elliinors:

Det är ju ändå hans "problem" också eller vad man nu ska säga

Om "Du" bestämmer att behålla det så är det ditt val, då kan du inte gnälla på han överhuvudtaget ska lyfta ett finger.


   
SvaraCitera
zIGGE

Super, den här tråden kommer att bli den mest omkönade debatten hela veckan ut men likadant ämne som ever, igen.

Miceparade:

internet

Eller Data <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Berätta över internet.

Men det går inte heller.. om jag ska säga det så måste det vara face to face.


   
SvaraCitera

elliinors:

Men det går inte heller.. om jag ska säga det så måste det vara face to face.

Okej. Och du kommer inte åka ända till Kalmar eftersom ni redan gjort slut, så där har du ju svaret. Berätta inte + gör abort + gå vidare med ditt liv.


   
SvaraCitera

Var med om en liknande sak för inte så länge sen. En tjej jag dejtat ett tag ringer å säger hon är gravid och att hon inte har bestämt sig. Gick å va nojig och hade panikångest i 2 veckor innan hon ringde å sa hon gjort abort.

Så:

Miceparade:

Berätta inte + gör abort + gå vidare med ditt liv.

är nog mer hälsosamt [no-no]


   
SvaraCitera