Aviseringar
Rensa alla

Berätta för mig vad ni gör under dagen.


Wooden_leg:

fast har du ingen utbildning?

Jo. Har inte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Jo. Har inte du?

yes och min utbildning är pågående (ytterligare).

sök jobb[y]


   
SvaraCitera

Wooden_leg:

sök jobb[y]

Nej


   
SvaraCitera

Wooden_leg:

ingen skola eller jobb?

Arbetslös atm.


   
SvaraCitera

Idag vaknade jag när Marios mobilil ringde och han skulle gå till jobbet. Vi åt inte någon frukost eftersom det inte fanns något bröd framme... Och vi var trötta.
Sedan kunde jag inte somna om, smsade Mario, läste Nevons senaste tråd, drog upp rullgardinerna för att blänga på regnat litegrann.
Senare idag tänkte jag gå och ta ut pengar att kasta på Mario när han kommer hem, samt köpa mjölk för att frossa i oboy, men eftersom det spöregnar just nu så skjuter jag nog upp det till imorgon.
Vilket innebär att jag nog ska äta rostade mackor med jordgubbsmarmelad, spela Mario Kart och läsa hela dagen.
Någonstans där emellan ska jag nog ta mig kraft nog att gå ut och diska, och kanske organisera kylskåpet. Det sistnämnda har jag dock haft för avsikt att göra sedan i måndags, men det har fortfarande inte blivit av.
När Mario kommer hem ska vi baka blobersmuffins och bygga datorer (han bygger, jag sitter nog mest och kollar på och äter muffins). [smile]


   
SvaraCitera

Jag brukar gå i skolan, sedan kommer jag hem, sover någon timma, tränar, eller repar med mitt band, eller både och. Ej på samma gång.

Om helgerna tränar jag, repar med mitt band, sitter hemma och spelar gitarr i mitt rum, skapar mästerverk osv.

All övrig tid sitter jag här, eheh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

...

Låter som en toppendag ju, haha.
Oh, bygga datorer är trevligt, även lugnande om man har det stressigt.

itch:

...

Mästerverk you say? Något som du har spelat in och lagt ut på nätet som man kan få lyssna på?


   
SvaraCitera

Sova, gå på toa, skola, plugga, umgås med vänner, plinka på gitarr, måla, sitta vid datorn, promenera, umgås med djuren, fota, röka, dricka kaffe.

Ja, det är väl det. Kan inte komma på nåt mer just nu.


   
SvaraCitera

Jag vaknar och tänker: "Idag ska jag göra någon form av nytta".
Sen sätter jag mig vid UM i en timme eller två innan jag går och duschar och äter frukost.
Sen återgår jag till mitt UM:ande. Där sitter jag sedan fram till kvällen, då jag kommer på att jag borde äta någon sorts mat.
Då sticker jag iväg till ICA och inhandlar föda som jag sedan äter.
Sen fortsätter jag att UM:a fram till att Capture gnäller på mig att jag ska ringa och natta henne.
Sen pratar jag med henne i en timme eller så.
Sen somnar jag.


   
SvaraCitera

Wooden_leg:

Låter som en toppendag ju, haha.

Fast jag har mest sovit bort den, och inte gjort något vettigt och känner mig därför lite kass och värdelös. [n]

Wooden_leg:

Oh, bygga datorer är trevligt, även lugnande om man har det stressigt.

Är det lika trevligt att titta på? [zzz]


   
SvaraCitera

Jag börjar en vanlig vardag med att snooza i ganska exakt en halvtimme.
Sen sitter jag på min säng och stirrar på mitt golv fyllt av kläder (försöker då lista ut vad jag ska ta på mig) i ca 10-20 min.
Efter det klär jag på mig och äter frukost.
Sen borstar jag tänderna och cyklar till skolan.
Hela morgonproceduren brukar ta mig ungefär en halvtimme, om jag stirrar på kläderna länge.
Sen är jag i skolan, somnar på diverse lektioner om jag pratat länge med Nevon kvällen innan.
Efter skolan cyklar jag hem igen, när jag väl är hemma brukar jag antingen se på tv, sova eller sitta vid UM.
Runt elvatiden brukar jag slänga på ett avsnitt av Dexter (beror på vilken dag det är, om det nya avsnittet kommit eller inte) eller Skins.
Sen ringer Nevon och vi pratar tills vi båda håller på att somna i telefonen.
När vi lagt på ställer jag in alarmet på mobilen till morgonen, och sen somnar jag.


   
SvaraCitera

Idag steg jag upp vid halv elva. Åt litegrann och glodde på Oprah och annan skräp-TV. Sen satte jag mig vid datorn, UM:ade och glodde sen på South Park i typ tre timmar. Efter det pratade jag i telefon med en ledzen vän vars pojkvän är ett svin. Nu tittar jag på Top Model.

Ikväll står datorn, ångest och o-plugg på listan.

En bra dag.


   
SvaraCitera

Wooden_leg:

Mästerverk you say? Något som du har spelat in och lagt ut på nätet som man kan få lyssna på?

Nä, tyvärr. Är för hemlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Sova, gå på toa, skola, plugga, umgås med vänner, plinka på gitarr, måla, sitta vid datorn, promenera, umgås med djuren, fota, röka, dricka kaffe.

Ja, det är väl det. Kan inte komma på nåt mer just nu.

Låter som en helt vanlig dag, lite väl tråkigt 😉

Nevon:

Jag vaknar och tänker: "Idag ska jag göra någon form av nytta".

Hmm, du är 17, går du inte i skolan egentligen? Eller är du sjuk?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast jag har mest sovit bort den, och inte gjort något vettigt och känner mig därför lite kass och värdelös. [n]

I know exactly what you mean. Jag lägger mig oftast för sent och vaknar sent på eftermiddagen, stiger upp och försöker plugga men så mycket annat distraherar mig tyvärr, och sen har man snart en dugg och en kommande tenta :(.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är det lika trevligt att titta på? [zzz]

Kanske inte, du kan fråga om du får hjälpa till, kan vara skoj när tjejer är engagerade inom datorbyggen (för många tror jag det t.o.m. är attraktivt, haha). Annars kan du vara stolt att du har en tekniskt kunnande kille, som betyder att han är intellektuell på många sätt och säkert har lärt sig en del under sin uppväxt ;).

Capture:

Jag börjar en vanlig vardag med att snooza i ganska exakt en halvtimme.

Låter också som en ganska vanlig dag förutom somnandet på diverse lektioner, det är aldrig bra. Skärpning!

uppenbar:

Ikväll står datorn, ångest och o-plugg på listan.

Allt utom det i mitten har jag gjort idag och kommer fortsätta med resten av månaden ut, haha. Som skrivet längre upp, har en dugga på tisdag och en kommande tenta i slutet av månaden som jag lär bli underkänd på, liksom en del andra i den stora gruppen på skolan (vi är väl typ 150-170 pers på kursen).

itch:

Nä, tyvärr. Är för hemlig.

Jahapp. Då lär du kanske gå miste om att bli bättre om du inte får ta del av kritik, främst konstruktiv (men alla människor är inte så intelligenta).


   
SvaraCitera

Wooden_leg:

Hmm, du är 17, går du inte i skolan egentligen? Eller är du sjuk?

Nej, jag tog studenten i våras. Så nu är jag arbetslös.


   
SvaraCitera