Aviseringar
Rensa alla

Berätta för pojkvännen?


Ämnesstartare

Som titeln tyder så funderar jag över en sak och jag skulle behöva vägledning inte bara av tjejer (länka gärna om det redan finns svar någonstans). Info: Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 10 månader. Det här har hänt: 

Jag var uppe i fjällen och jobbade en vecka. Det var en kille som jag fick kontakt med under veckan och sista helgen så bjöd han på öl som en kompis tänkte jag. Vi blev kvar sist på puben av våra gemensamma vänner och vi hade ingen skjuts så vi var tvungna att gå hem. Han bodde mycket närmre annars hade jag behövt gå minst en timme till, så vi gick hem till honom. Jag har inge problem med närhet och blandar inte alltid ihop känslor med det. Så vi delade säng och jag tänkte inte mer på det. Men han började pussa mig efter en stund och jag pussade tillbaka för att det var mysigt. Jag var tydlig med att vi inte skulle ha sex men var okej med att sova nakna tillsammans. 

Mina funderingar nu är ska jag berätta för min pojkvän? Han kommer inte att kunna höra det på omvägar. Nackdelen med att berätta är att han kanske tror att jag inte älskar honom. Fast han lider väl inte av det han inte vet fast åt andra sidan så kan jag lida om jag inte berättar.

Min andra fundering är ska jag till UM och kolla könssjukdomar/graviditet? Vi hade inte kondom fast han var troligen inte i mig någon gång så det ska nog inte vara något. Men tänk om jag fick någon sjukdom/blev gravid(mindre troligt)? Jobbigt om det kom fram på det sättet.

Försöker att tänka mig att han skulle vara i samma situation samt ur hans perspektiv men kommer ingen vart. Hur tänker ni? Tål motiverad kritik 


   
Citera

Jag tänker att det du redan har gjort är väldigt svekfullt mot din pojkvän, att aldrig berätta är att svika honom ännu mer. Det som förvånar mig är att du inte verkar ha någon ånger över det du har gjort (slutsats baserad på vad du skrivit) utan funderar snarare på att eventuellt slippa berätta det för din pojkvän. Jag tycker du ska fundera på hur dina känslor är för din pojkvän egentligen, jag må vara naiv men jag tror inte att man har jättestarka känslor för sin partner om man är otrogen.

Och ja, du bör testa dig mot sjukdomar, både för din och din pojkväns skull..


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska berätta för att visa att du åtminstone har något samvete 


   
SvaraCitera

För det första så ba skäms asså. Det är otroligt svekfullt att göra såhär mot sin respektive. Skulle aldrig tycka det var okej att sova naken med nån annan än min partner om jag var i förhållande. Som finger säger du verkar ta det väldigt lätt så du kanske inte har jätte starka känslor och bör då inte vara i förhållandet. Om du har det så berätta exakt hur allt gick till för honom. Det finns inga lätta vägar med sånt här utan det gäller bara att vara ärlig. 

Och förstå honom om han vill vara ifred ett par dagar, eller gö slut med dig. För detta är inte okej alls. 

Och ja testa dig för din pojkväns skull, samt din. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Märker att många tycker lika.
Vill bara tillägga att jag älskar min pojkvän högst på jorden.
Men jag har väldigt svårt för att vara ensam. Jag vet att det inte är en godtagbar anledning men kan ha påverkat mina val den natten.


   
SvaraCitera

kimspace: Märker att många tycker lika.
Vill bara tillägga att jag älskar min pojkvän högst på jorden.
Men jag har väldigt svårt för att vara ensam. Jag vet att det inte är en godtagbar anledning men kan ha påverkat mina val den natten.

Säg det till honom med en dikt kanske? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:

Säg det till honom med en dikt kanske? 

Tycker du att jag skriver anständigt? eller gav du ett seriöst  förslag?


   
SvaraCitera

kimspace:
Märker att många tycker lika.
Vill bara tillägga att jag älskar min pojkvän högst på jorden.
Men jag har väldigt svårt för att vara ensam. Jag vet att det inte är en godtagbar anledning men kan ha påverkat mina val den natten.

Du låter som mitt ex, det kan inte vara du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Du låter som mitt ex, det kan inte vara du?

Nej, min pojkvän är den enda jag har legat med.


   
SvaraCitera

kimspace:
Nej, min pojkvän är den enda jag har legat med.

Well du har problem att vara ensam låter väldigt fel. Lär dig hantera det och berätta sanningen för din kille.


   
SvaraCitera

kimspace: Tycker du att jag skriver anständigt? eller gav du ett seriöst  förslag?

Jag var seriös
Ibland är man inte så mogen
Tex när man är otrogen
osv


   
SvaraCitera

men va faaaan Arg


   
SvaraCitera

Berätta sanningen.


   
SvaraCitera

Alltså. För det första kan man inte bli gravid eller få könssjukdomar av att ligga i samma säng som en annan naken människa (så länge ni inte typ gned er mot varandra).

Sen är det extremt respektlöst mot din partner att göra såhär och han är värd någon som älskar honom och är honom trogen. Att du "har svårt att vara ensam" var den sämsta ursäkt jag någonsin hört, det finns inga ursäkter till VARFÖR man sov naken hemma hos en främmande man, tänker du inte på din egen säkerhet heller? Han kunde våldtagit dig eller vad fan som helst. 

Hur som helst. Berätta för din kille och om han förlåter dig så tycker jag synd om honom som inte vågar släppa dig trots att du gör felaktiga saker som du inte ens verkar känna ånger för. 

Otrohet är ALDRIG okej.


   
SvaraCitera

kimspace: Jag har inge problem med närhet och blandar inte alltid ihop känslor med det.

Jaha men dåså, då tror jag din pojkvän verkligen förstår hur du tänkte Förvirrad


   
SvaraCitera