Aviseringar
Rensa alla

berätta om de bäst framförda åsikterna du stött på


Ämnesstartare

om du vill  


   
Citera
Ämnesstartare

Min föreläsare brukar slänga in roliga iirelevanta åsikter om anders borg och jimmie åkesson rätt ofta. Ska anteckna nån gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Min föreläsare brukar slänga in roliga iirelevanta åsikter om anders borg och jimmie åkesson rätt ofta. Ska anteckna nån gång

låter som en kompetent föreläsare med god moralisk kompass samt professionell integritet, pondus och karisma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

låter som en kompetent föreläsare med god moralisk kompass samt professionell integritet, pondus och karisma

E du ironisk
Pga han är välkänd expert inom sitt område men lite frustrerad ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast du kanske ifrågasatte hans moral. Vem bryr sig om moral 


   
SvaraCitera

regrets.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo
E du ironisk
Pga han är välkänd expert inom sitt område men lite frustrerad ibland

nej jag var inte ironisk

moral är dock jätteviktigt ju. förklara dig ang. d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
kukoxo
E du ironisk
Pga han är välkänd expert inom sitt område men lite frustrerad ibland
nej jag var inte ironisk

moral är dock jätteviktigt ju. förklara dig ang. d

Vrf e det viktigt? D e nåt vi dumma blyga människor har hittat på för att der ska va x-tra bekvämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Titta på tigrar, de har inge moral o verkar ha toppenliv .


   
SvaraCitera
mynona

verkar som om åsikter sällan fastnar. vet inte vad det söger om mig, kanske att jag är självcentrerad. jag påverkas utan tvekan av andra, men deras sätt at framföra det som påverkat mig tycks inte ha fastnat i mitt minne. återkommer om så sker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Vrf e det viktigt? D e nåt vi dumma blyga människor har hittat på för att der ska va x-tra bekvämt

roligt sagt men jag kan ej hålla med. moral är i grunden läran om det rätta beteendet lr vanorna. det som är mest gynnsamt. men ofta får ordet några dogmatiska undertoner o d tycker jag är fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

roligt sagt men jag kan ej hålla med. moral är i grunden läran om det rätta beteendet lr vanorna. det som är mest gynnsamt. men ofta får ordet några dogmatiska undertoner o d tycker jag är fel

Va e rätt vana då? Vem bestämmer d? Ska man ändra för vad som passar en?99% populism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Va e rätt vana då? Vem bestämmer d? Ska man ändra för vad som passar en?99% populism

du har fattat moraliskt beslut när du bestämt vad/att du ska plugga o när du bemöter människor ju


   
SvaraCitera

Bra tråd fan..

Den enda jag kommer på spontant va från Alex o Sigges podcast igår.

Fast det va väl inte så mycket en åsikt.. Mer en teori.. Det får säkert också plats i den här fina tråden..

Att det finns två typer av roligt/må bra/må dåligt..

Det upplevda roliga och det jämförande roliga.

Typ.. tjänar man 25k eller 90k så upplever man det inte så annorlunda. Men man jämför det annorlunda.

Åker man till ibiza så upplever man det kanske inte roligare än om man åker till säffle..

Men jämförelsedelen blir större..

Äh orkar inte förklara, men den va fin ialalflaflafallaffellllll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Bra tråd fan..

Den enda jag kommer på spontant va från Alex o Sigges podcast igår.

Fast det va väl inte så mycket en åsikt.. Mer en teori.. Det får säkert också plats i den här fina tråden..

Att det finns två typer av roligt/må bra/må dåligt..

Det upplevda roliga och det jämförande roliga.

Typ.. tjänar man 25k eller 90k så upplever man det inte så annorlunda. Men man jämför det annorlunda.

Åker man till ibiza så upplever man det kanske inte roligare än om man åker till säffle..

Men jämförelsedelen blir större..

Äh orkar inte förklara, men den va fin ialalflaflafallaffellllll.

är det samma som äkta och låtsas


   
SvaraCitera