Aviseringar
Rensa alla

Berätta


Ämnesstartare

skojade.


   
Citera
Ämnesetiketter

Vad jag vet så är SSRI medel relativt harmlösa. Du kan få lite mindre biverkningar så som muntorrhet, viktförändringar och minskad sexlust.

SSRI-mediciner leker väldigt lite med hjärnan. Mycket mindre än alkohol. Det SSRI-mediciner gör är att minskar upptagningsförmågan av seretonin(det man blir glad av) vilket leder till en högre halt av seretonin i blodet och man blir alltså stimulerad i en jämn kurva under en längre tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Du kan få lite mindre biverkningar så som muntorrhet, viktförändringar och minskad sexlust.

Tack för svar. Sexlust är inget som existerar, så kommer ej skada. Men resten är jag lite orolig för (muntorrhet, what?)

Hade varit bättre att få höra mer personligt om hur någon har haft det med sina piller (även om det är individuellt och så).. är skeptisk till läkarens "-allt blir bra med det här i dig"-prat.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Men resten är jag lite orolig för (muntorrhet, what?)

SSRI-medciner har generellt väldigt milda biverkningar och som dessutom försvinner efter några veckor för de som upplever dem.

Zeppelin:

Hade varit bättre att få höra mer personligt om hur någon har haft det med sina piller (även om det är individuellt och så).. är skeptisk till läkarens "-allt blir bra med det här i dig"-prat.

Skicka PM om någon vecka så kan jag nog berätta [smile]. En nära person till mig får troligtvis paroxetin (SSRI-medicin) utskrivet i veckan.


   
SvaraCitera