Aviseringar
Rensa alla

berättar om att bo i nordkorea



   
Citera
Ämnesstartare

tack!! gillar sånq program


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh!!


   
SvaraCitera

Såg 5 min, starka berättelser.


   
SvaraCitera
mynona

Ska se denna, jag är mycket intresserad av just Nordkorea. Läste förra året en tunn men mycket stark bok om en flykting som blivit född och levt i ett sådant koncentrationsläger till vuxen ålder. 


   
SvaraCitera
mynona

Den bok jag läste var den skildring som skrevs av just det första vittnet som visas i filmen. Den var bra och jag rekomenderar den. Tack för klippet, jag väntade mig youtube (inte för att det är något fel med youtube). 


   
SvaraCitera
mynona

Såg hela. Det var starkt och obehagligt och nyttigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

northkoreapic.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo situationen i DPRK eller Nordkorea är verkligen illa. Har läst nånstans att Kim Jong Un har Adolf Hitler som förebild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en vän till mig träffade via plugget en nordkoreansk utbytesstudent.  efter några om o men vågade han fråga eleven om situationen i nordkorea

d han glömde va att det är nog ba personer som tillhör elitklassen i nordkorea som får resa utomlands o plugga. mkt intressanta svar fick han iaf

thx för the doc, ska se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett en del tjuvfilmade "dokumentärer" om Nordkorea, ibland känns eländet nästintill ofattbart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade väldigt gärna åkt till nordkorea om jag vågat och om det inte vore för att jag då i och med det stödjer staten ekonomiskt. men jag fascineras av det hela och skulle vilja se det med egna ögon. tror det skulle vara väldigt svårt att ta in så klart, men en viktig och uppseendeväckande upplevelse.


   
SvaraCitera
mynona

snor:
jag hade väldigt gärna åkt till nordkorea om jag vågat och om det inte vore för att jag då i och med det stödjer staten ekonomiskt. men jag fascineras av det hela och skulle vilja se det med egna ögon. tror det skulle vara väldigt svårt att ta in så klart, men en viktig och uppseendeväckande upplevelse.

Jag har läst en del om Nordkorea och länge velat göra samma sak av just fascination. Att ta sig in är inte alls svårt, man kan åka dit som turist utan problem, även om man då inte får gå utanför hotellet utan att följas av guider som proppar en med propagande hela tiden, men det är ju i sig fascinerande att höra folk ljuga en rakt i ansiktet och säga att man ser en kamel när man ser en hund. 


   
SvaraCitera
Draug

nordkorea är en sjuk diktatur, förjävligt att ett helt land ska behöva lida för att ledaren föddes utan hjärna.  Resten av världen borde egentligen invadera för folkets bästa, kan knappt bli sämre än vad det redan är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera