Aviseringar
Rensa alla

Beroende direkt?


Ämnesstartare

Jag vet att dethär är en sjukt svår fråga men alla säger olika och jag är så nyfiken. Folk säger att när man röker på första gången så blir man beroende på en gång. Är det verkligen sant? [surprised]


   
Citera

Det beror på vad man röker, kanske inte lax.


   
SvaraCitera

Oförutsägbart. Avstå helt och hållet för att vara på den säkra sidan.


   
SvaraCitera

Shuffley:

Jag vet att dethär är en sjukt svår fråga men alla säger olika och jag är så nyfiken. Folk säger att när man röker på första gången så blir man beroende på en gång. Är det verkligen sant? [surprised]

nej man blir inte beroende direkt men det är ju helt klart större chans att bli beroende om man röker första ciggen


   
SvaraCitera

Man blir inte beroende på sin första cigg och tänk då att Cannabis är mycket mycket mindre beroendeframkallande. Så nej.


   
SvaraCitera

nej!!!!


   
SvaraCitera

neej snarare tvärtom. Tyckte cigaretter smakade skit i början.. Konstigt att man fortsatte ändå..


   
SvaraCitera

Det beror väl lite på hur man använder ordet "beroende", men syftar man på ett kemiskt beroende med toleranshöjning och abstninsbesvär så krävs ett regelbundet bruk. Syftar man på ett psykiskt beroende så är det väl i teorin möjligt, men väldigt osannolikt.


   
SvaraCitera

Du kan puffa lugnt, det krävs nästantill ansträgning för att bli beroende av röka


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man verkligen tänka så fel?


   
SvaraCitera

Shuffley:

Folk säger att när man röker på första gången så blir man beroende på en gång.

Icke sant


   
SvaraCitera

Ne

men låt bli


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Shuffley:

Folk säger att när man röker på första gången så blir man beroende på en gång. Är det verkligen sant? [surprised]

Nej, åtminstone inte fysiskt. Psykiskt, kanske. Men då har du troligtvis noll disciplin och karaktär.


   
SvaraCitera