Aviseringar
Rensa alla

Beroende


Dedu
 Dedu
Ämnesstartare

Asså jag har typ sedan 7:an behövt ha något som liksom motiverar mig till att leva, tröstäta eller typ skada mig själv och inget av dom har haft bra konsekvenser antagligen. Men iaf så upptäckte jag rökning för någon dag sedan, har alltid varit en sån som hatar rökning och lovat mig själv att aldrig göra det men jag kände som ett stort behov av att behöva dämpa ångesten över min existens. Hur som helst börja jag med det och hatar typ mig själv för det men det jag vill komma fram till är att vad är egentligen det bästa alternativet? Nä jag kan inte ba låta bli att göra allt för jag har försökt. Men asså om jag fortsätter äta kommer jag få diabetes typ och bli skit fet, och om jag skadar mig själv kommer det märkas och jag har redan så mycket komplex över mina ärr, av rökning får man ju cancer o dör och det kostar mycket. Vettefan vad jag vill komma fram till men nån som varit i liknande situation som kan, jag vet inte, typ ge råd eller nå idfk? Nån som känner igen sig?


   
Citera

Ett billigare alternativ till rökning är att snusa. Det skadar inte lika mycket som rökning gör (det innehåller inga cancer-framkallande ämnen.) (Du skadar dock tandköttet.) Dock så rekommenderar jag att du röker lite grann först för att vänja dig vid nikotinkicken. Om du är ute efter en liten nikotinkick, köp Winston cigaretter. Om du är ute efter en större nikotinkick, köp Marlboro Röd/Gold eller John Silver. 
Och på snus sidan, Knox portion original har en neutral smak och har en lagom nikotinkick. Men om du vill ha en större nikotinkick, köp G.3 Volt Slim White Dry portion.


   
SvaraCitera

Släng ciggen, det är ingen idé. 


   
SvaraCitera

rök inte. tugga tuggummi eller något annat distraherande istället. röker du två paket i veckan så slösar du bort typ 5200 kr om året (räknat på att cigg kostar 50 då) och det kan du lägga på något najs istället. ny dator, utlandsresa, gymkort vafan. vad som helst men inte något som får dig att tappa kondisen omedelbart och framförallt får dig att lukta fruktansvärt illa


   
SvaraCitera

Jag vet exakt vad du känner. Känner exakt likadant. 

Köp inte snus eller dylikt. Köp cigg då cigg är mycket godare och mycket bättre för att få en känna sig avslappnad. Jag började röka ca 1 månad sedan och undrar varför jag inte röker innan. Rök på cigg men lägg plan på att ha det kortvarigt. Tex över sommaren bara.

och köp pizzor att äta, pizza är ändå bröd så passa på o njut av livet och efter ett tag när du får tillbaka energin kan du lägga ner med allt


   
SvaraCitera

D e nt bra o skada sig såklart men om du nt vill ha ärr så kan ta en hårsnodd o lixom spänna den runt armen o sen släppa om du fattar vad ja menar. Gör ont men man slipper ärren


   
SvaraCitera
Dedu
 Dedu
Ämnesstartare

Jag är snart 17 btw så svårt att få tag på cigg också hahah fyfan hatar mig själv verkligen men det är antingen nåt att dämpa ångesten med eller ta livet av mig så vad är bäst äta tills man får diabetes/hjärt och kärlsjukdomar? Cutta sig så folk tror man är en emo tiger unge? Eller röka och få cancer när man är typ 60???


   
SvaraCitera

Rök inte och snusa inte båda har nikotin som är rent av dödligt vid 1 ml (tror jag) sen är det som Wineing säger det kostar satan att röka och snusa och sen har jag också jag skärt mig för jag har mått skit men jag har slutat skära mig när jag insåg att smärtan som jag känner försvinner inte för att jag skär mig


   
SvaraCitera

Snus, mindre dåligt alternativ men man mår riktigt fint av det 🙂


   
SvaraCitera

klart hon ska röka Skeptisk


   
SvaraCitera
miwaa

Självkadebeteende är ett sätt att hantera de egentliga känslorna man har. Ta reda på vad du egentligen känner/vill. Ett beroende (aka självkadebeteende) beror ofta på att man mår dåligt. Ta kontakt med någon. Kan vara allt från en riktig trappist, en från BUP eller en vuxen människa som du litar på. Du kan behöva mer hjälp och det finns medicin att få som dämpar ångesten och gör att de behov/beroenden du känner släpper efter en tid. Du är stark som vågar skriva och be om hjälp här, men ingen av oss är proffs och därför kan det var bra att rådfråga en vuxen med bättre kunskaper! Hoppas det löser sig för dig 🙂 


   
SvaraCitera

fuck all


   
SvaraCitera