Aviseringar
Rensa alla

Berserk


Ämnesstartare

Till att börja med kan jag säga att jag är en nybörjare när det kommer till anime/manga. Jag har inte läst några böcker och har bara sett ett fåtal filmer/serier. Men under den senaste veckan har jag kollat på en animeserie vid namn Berserk. Jag kan lugnt kalla den för ett mästerverk, jag blev helt uppslukad av den och kunde knappt sluta titta. Serien är det bästa som har med anime/manga att göra som jag sett hittills.

Slutet på serien kändes inte direkt som ett definitivt slut, det var så fruktansvärt tragiskt också. Jag har kollat runt lite och har jag förstått rätt så fortsätter storyn i mangaböckerna som serien är baserad på. Såg på Adlibris att det fanns runt 30 volymer [tard]. Frågan är ju då vilken volym man ska börja med, vilken av dem fortsätter där serien slutade? Eller kanske jag borde köpa vol.1 och fortsätta därifrån?

Tacksam för lite rådgivning.


   
Citera
Ämnesstartare

Testa att läsa mangan online... då kanske du ser [rolleyes]

http://manga.animea.net/berserk.html


   
SvaraCitera

nej tycker inte den var något woho


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Testa att läsa mangan online... då kanske du ser

Haha, tack. Första volymen började inte som serien började så jag får väl börja där då. Blir mycket att läsa... 😛


   
SvaraCitera

Berserk är en underbar manga

jag är bara rädd att den inte kommer avslutas


   
SvaraCitera

Mangan är annorlunda på alla möjliga sätt gentemot animen, du borde nog läsa den från volym 1. Nackdelen är att det bara kommer ut ett kapitel per månad, det har gjort det sedan början av 90-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Mangan är annorlunda på alla möjliga sätt gentemot animen, du borde nog läsa den från volym 1. Nackdelen är att det bara kommer ut ett kapitel per månad, det har gjort det sedan början av 90-talet.

Jag läste vol.1 igårkväll faktiskt. Och ja, den var rätt annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

nej tycker inte den var något woho

"Chicks wouldn't understand" [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sylar sa så skiljer sig mangan enormt emot anime (speciellt blodighet och gore) så du borde läsa från start. där animen slutar är vid ungefär volym 13 om jag minns rätt, i mangan. och nu är mangan på volym 30+ väl, länge sedan jag läste berserk. [crazy]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Chicks wouldn't understand"

Bilder från UM träffen 30/5 http://ungdomar.se/user

[zzz]


   
SvaraCitera

Jag har dock inte läst eller kollat på Berserk, men hittils anser jag att bästa Animen är Death Note och att bästa Mangan är Naruto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den bästa serien i världen.

Sovande:

[zzz]

Haha comeback


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Voldo:

Tacksam för lite rådgivning.

Gorgath:

Testa att läsa mangan online... då kanske du ser

Jag har läst mangan efter animen, asså vilka äventyr kommer också få nya medlemmar osv.


   
SvaraCitera

HAHAHA! Amazing... För många år sen när jag var "Liten" började jag kolla berserk. hatade slutet på den. har kollat många ggr på den serien... och NU får jag veta att de finns en fortsättning!?!?!? GOD BLESS U ALL! [party]


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

läste igenom alla chapters nu fan va grym den e!! men känns hollöst nu för att serien e inte slut än och det verkar vara en bit kvar å den uppdateras bara med 18 sido/månaden typ :(888888


   
SvaraCitera