Aviseringar
Rensa alla

berusad på vardagen


Ämnesstartare

Asha:

Bara hon visste vad hon sysslade med. [party]

vi talar ju om omärkbart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

vi talar ju om omärkbart

FAST JAG MENADE ATT DRICKA VARJE DAG TYP!!! OM HON HADE GJORT ETT AKTIVT VAL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag talar om att det utåt inte är märkbart

Så om det inte märkt utåt borde det inte vara så stor sak eller?

Eller skulle själva drickandet i sig vara en dålig egenskap, även om personen inte dricker speciellt mycket? Kanske bara att hon inte berättat det tidigare?


   
SvaraCitera

mopsen:

sedan hembesök

mopsen:

därefter jobbet

mopsen:

sedan hos en kompis

Dagtid, alltså? Då skulle jag tänkt _lol_, men det skulle inte vara så farligt. Dock bör det tagas i beaktan att jag är rätt lugn med de flesta knasiga saker över huvud taget.

Jag skulle dock anse detta vara problematiskt, och glädjas om hon slutade dricka var gång vi sågs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

FAST JAG MENADE ATT DRICKA VARJE DAG TYP!!! OM HON HADE GJORT ETT AKTIVT VAL.

stod det någonstans? var du tydlig? g- i svenska b.

Nonoton:

Eller skulle själva drickandet i sig vara en dålig egenskap, även om personen inte dricker speciellt mycket? Kanske bara att hon inte berättat det tidigare?

det gäller skoldagar. du träffar en tjej mitt i veckan och sedan får du reda på att hon drack viss mängd innan.
hon känner på något sätt att hon vill dricka innan hon tärffar dig.
som hon gillar så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

stod det någonstans? var du tydlig? g- i svenska b.

Du har rätt, jag kunde helt klart varit mer tydligt. Förväntade mig inte att det efterfrågades här på um dock, men det är kul att bli positivt överraskad. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

hon känner på något sätt att hon vill dricka innan hon tärffar dig.
som hon gillar så mycket.

Ah så du menar tanken på att hon ville/behövde dricka osv.
Saken är att det går att analysera tills korna kommer hem. Frågan är om det faktiskt var anledningen. Dock tyder det på att någonting kanske inte står rätt till, antingen med enbart henne eller någonting som gör att hon måste dricka lite innan träff med en person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Du har rätt, jag kunde helt klart varit mer tydligt. Förväntade mig inte att det efterfrågades här på um dock, men det är kul att bli positivt överraskad. [cute]

som forna ledande på sidan bör du varit medveten om reglerna och etikett. notera att detta är forum plus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

som forna ledande på sidan bör du varit medveten om reglerna och etikett. notera att detta är forum plus.

Toppen! Let's play by the book. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade nog blivit lite chockad och stött (för det känns ju lite oseriöst), men sen hade jag nog släppt det ganska snabbt.
Hurså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag skulle dock anse detta vara problematiskt, och glädjas om hon slutade dricka var gång vi sågs...

kan alkoholen vara ett redskap för att kunna ta mer initiativ?
kan hon bruka denna produkt för att våga kyssa dig när ni är i ditt flickerum?
jag antar att du är lesbisk.

Nonoton:

Dock tyder det på att någonting kanske inte står rätt till, antingen med enbart henne eller någonting som gör att hon måste dricka lite innan träff med en person.

och din åsikt om henne vore? och din åsikt om dig själv som triggande(ej neg.) till detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade väl undrat varför. [confused]


   
SvaraCitera

mopsen:

kan alkoholen vara ett redskap för att kunna ta mer initiativ?

Det kan den säkert, men det skulle jag inte uppskatta.

mopsen:

kan hon bruka denna produkt för att våga kyssa dig när ni är i ditt flickerum?

Det kan hon säkert, men det skulle jag inte uppskatta. Jag skulle låta det ske på det viset, om jag kände till att hon inmundigat rusdryck.

mopsen:

jag antar att du är lesbisk.

Det kan du göra om du vill, men då antar du fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

och din åsikt om henne vore? och din åsikt om dig själv som triggande(ej neg.) till detta?

Tycker man är helt fel ute om man dricker för att dölja/slippa någonting. Det tyder på en svaghet i att ta tag i sina egna problem. Dock tyder det samtidigt på att personen kanske har en stark vilja att genomföra det jobbiga, även om det krävs vissa mindre bra metoder. Jag skulle bedöma personen utifrån eventuella samtal som skulle behöva göras.

Sedan vill man inte hellre felbedöma personen heller. Men jag ser mer trubbel än vad som kanske syns på ytan. Dock kunde det ju varit värre, mer drickande osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag skulle låta det ske på det viset, om jag kände till att hon inmundigat rusdryck.

okej.
tjejen är smått berusad
för att kunna vara den hon tror att du vill ha(men ändå en förhävt version av sig själv)
således dricker hon lite för att dämpa nervositeten och överanalyserandet
men detta tillåter du ej
för det går ej till på ditt vis
ett antagande.
du kan ta frågan längst ned med.

Nonoton:

Jag skulle bedöma personen utifrån eventuella samtal som skulle behöva göras.

detta är en lösrycklig sociala situation, inte en intervention på en kvinna du träffat i en månad, du artonåriga pojke(ej du).

Nonoton:

. Dock kunde det ju varit värre, mer drickande osv.

är du säker på att alkoholen är det centrala och ej personliga hinder såsom blyghet samt längtan efter att få förhållandets hjul i rullning?


   
SvaraCitera