Aviseringar
Rensa alla

Beskriv ditt hat emot Hiphop HÄR.


Smilen
Ämnesstartare

Själv har jag inga problem med Hiphop, det finns allt endel goa hiphopare faktiskt, så jag förstår varför folk gillar hiphop. Visst texterna kan vara lite flummiga ibland, men vissa låtar har så jävla bra beats och sound.
Ni som hatar hiphop, förklara.


   
Citera
Ämnesetiketter
Smilen
Ämnesstartare

2pac, Wu-Tang Clan och Warren G är nog mina favoriter och Eminem.


   
SvaraCitera

Gillar gangster rap allt annat är skit...


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Gillar gangster rap allt annat är skit...

Brukar vara tvärtom.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Det brukar låta. "Riktig rap är bra och Gangsta är smaklöst".


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
mynona

har inget hat. men är sant att jag däremot inte gillar hiphop. det beror inte på annat än att det inte är min stil: dess toner låter helt annorlunda än den typ av musik som funkar med mig. 

jag gillar mjuka, drömska, flytande toner och psykedelisk musik, sånt som Enya, Julee Cruise, Lana del Rey mm. 

Hiphops toner är så... liksom korta och hackiga och "huggande" och funkar int i min egen känsla för musikens rytm. 

smakfråga.

men erkänner att jag inte fokuserat så mkt på den stiln så snart jag hört nog för att avgöra att den inte funkade för mig, så finns säkert låtar jag kunde gilla om jag hörde dem


   
SvaraCitera

hatade som barn eftersom man skulle göra det som hårdrockare.

gillar det mesta från 90-talet. a tribe called quest, nate dogg, nwa, eazy-e m.m. g-funkeran i stort. 


   
SvaraCitera
lok501

Personligen gillar jag inte hip hop om det inte finns någon mening med texten. Eminem och melodisk hip hop är bra, men majoriteten utav den vänsterpolitiska och "ghetto" hip hop är rent av skit. Det värsta är dock svensk hip hop. Usch och fy.


   
SvaraCitera

lok501 :
Personligen gillar jag inte hip hop om det inte finns någon mening med texten. Eminem och melodisk hip hop är bra, men majoriteten utav den vänsterpolitiska och "ghetto" hip hop är rent av skit. Det värsta är dock svensk hip hop. Usch och fy.

https://open.spotify.com/track/5Nd9SdEs44XdaSWPlTrqF4

https://open.spotify.com/track/2oIasInUYJWIUur2zwA72Z


   
SvaraCitera

lok501 :
Personligen gillar jag inte hip hop om det inte finns någon mening med texten. Eminem och melodisk hip hop är bra, men majoriteten utav den vänsterpolitiska och "ghetto" hip hop är rent av skit. Det värsta är dock svensk hip hop. Usch och fy.

Håller fullkomligt med dig! Glad


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Jag har väl inget "hat" mot rap och hiphop utan jag gör det väldigt enkelt för mig - jag avstår från att lyssna på rap och hiphop.  Tumme ned


   
SvaraCitera

image_39.jpg


   
SvaraCitera