Aviseringar
Rensa alla

Beskyddande kille?


Ämnesstartare

Tycker ni att en kille borde vara lite avundsjuk och beskyddande mot andra killar när ni snackar/ är i ett förhållande(eller vilket pronomen som passar er)? Alltså jag tycker det, på någon nivå. Inte galet, men så att man förstår att en partner bryr sig och faktiskt tycker om en. Det är viktigt för mig (och även lite attraherande hahah). Vad tycker ni?


   
Citera

Jag tycker att det ger dåliga vibbar av en person om man är sådan.
Vet bara hur min farsa var och aldrig lät morsan snacka med någon av manligt kön för han blev svartsjuk som tusan då fast det var normala samtal om vardagliga saker.

Finns vettigare sätt att visa att man bryr sig om sin partner.


   
SvaraCitera

februaritjej:
Tycker ni att en kille borde vara lite avundsjuk och beskyddande mot andra killar när ni snackar/ är i ett förhållande(eller vilket pronomen som passar er)? Alltså jag tycker det, på någon nivå. Inte galet, men så att man förstår att en partner bryr sig och faktiskt tycker om en. Det är viktigt för mig (och även lite attraherande hahah). Vad tycker ni?

SameCool


   
SvaraCitera

Nej, om jag är tillsammans med någon ska den personen kunna lita på mig och jag på den. Dessutom känna sig trygg i förhållandet, vilket man i min uppfattning inte gör om man blir avundsjuk på de kontakter som ens partner har. 


   
SvaraCitera
Listus

Nej man ska kunna lite på varandra, ska man vara poliser på varandra tror jag inte det blir bra i slutändan.

Den man älskar ska man kunna lita på.


   
SvaraCitera

Nu är jag inte tjej utan kille, men skulle verkligen inte stå ut med en sån kontrollerande tjej.

Tillit och frihet är det som gäller enligt mig


   
SvaraCitera
time
 time

Nej, det finns ingenting som dödar ett förhållande snabbare än svartsjuka. Det är viktigt att man lär sig förstå att kontrollbehov och att visa kärlek och omtanke är två vitt skilda saker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj menar absolut inte så hardcore. Jag ska såklart kunna ha mina killvänner utan att han ska bli arg, men liksom visa att vi är tillsammans och att jag är så. Har bara varit med om liksom att killar skitit helt i en och sedan inte gjort något när en annan kille börjar klänga på en. Tillit är extremt viktigt och då menar jag ju inte att han inte ska lita på mig utan äh svårt o förklara. Menade i vilket fall inte riktigt så som det kanske uppfattades.


   
SvaraCitera

Svartsjuka/avundsjuka är ett gift men att visa uppvaktning är något annat Rullar ögonen


   
SvaraCitera
time
 time

februaritjej: Har bara varit med om liksom att killar skitit helt i en och sedan inte gjort något när en annan kille börjar klänga på en.

Det här var vad jag tänkte på när jag svarade, i alla fall. Alltså klart man som medmänniska ska hjälpa till om någon klänger på en på ett hotfullt sätt och man behöver hjälp att ta sig ur en farlig situation, men för något mindre än det hade jag nog räknat med att kunna ta mig ur klängandet på egen hand Ledsen Samma om någon klänger på min pojkvän, jag räknar med att han säger till om något har spårat ut men varför ska jag vara barnvakt och gå emellan så fort någon gör någonting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

 Samma om någon klänger på min pojkvän, jag räknar med att han säger till om något har spårat ut men varför ska jag vara barnvakt och gå emellan så fort någon gör någonting?

Helt sant. Det varierar ju totalt på situationen så att säga också. Man klarar sig ofta själv men jag tänker bara den måste kanske inte göra något men även fast en kille jag träffar/är tillsammans med har tjejvänner så är det ju rätt självklart att jag reagerar lite om någon börjar flörta/ är väldigt på honom och då pratar jag med honom om det. Skulle min partner inte brytt sig alls om någon av hans kompisar/utomstående skulle gjort samma mot mig hade jag bara tyckt det varit lite annorlunda och undrat vad han gör liksom. Men det är ju självklart olika Hjärta


   
SvaraCitera

Nä, folk borde vara säkrare i sig själva 


   
SvaraCitera