Aviseringar
Rensa alla

Beslagtagen dator


Ämnesstartare

Om en dator blir beslagtagen av polisen, rensar de datorn innan de lämnar tillbaka den till ägaren?
Jag har gjort slut med mitt ex, men han tror att jag ska ångra mig vilket jag inte kommer. Alltså kommer jag behöva göra slut en gång till, problemet är att min inloggning till mitt instagram konto är sparad på hans dator. Jag har försökt att få bort det, men det är typ permanent. Har bytt lösenord å allt, men allt son behövs är att klicka på ”fortsätt som ****” å så loggas man in.
Vill inte att han ska kapa mitt konto när jag gör slut, därför undrar jag om den rensas innan den lämnas tillbaka..


   
Citera

Vad har det här med polisbeslagtagning att göra?

Det är tyvärr ditt misstag att spara ditt lösenord på annans egendom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Vad har det här med polisbeslagtagning att göra?

Det är tyvärr ditt misstag att spara ditt lösenord på annans egendom

Jag har aldrig sparat det på hans dator, skulle aldrig spara min inloggning på någons enhet. Min fråga var om datorn rensas innan den ges tillbaka till ägaren 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej de rensar inte datorn

Och så länge ni inte är typ 11 år så borde väl han skita i att logga in på andras konton? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Nej de rensar inte datorn

Och så länge ni inte är typ 11 år så borde väl han skita i att logga in på andras konton? 

Tveksamt, har ett konto med ganska mycket följare. Är en så kallad ”influencer”, ganska medveten om att han kommer förstöra så mycket det bara går för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bombiebombie:

Tveksamt, har ett konto med ganska mycket följare. Är en så kallad ”influencer”, ganska medveten om att han kommer förstöra så mycket det bara går för mig. 

Okej. Men verkar jätte konstigt att man kan logga in även fast man har bytt inloggningsuppgifter och att de ligger kvar på hans dator även fast man tar bort det? Låter väldigt väldigt märkligt. Då är det väl bara bita i det sura äpplet och hoppas på att han inte förstör för dig. 


   
SvaraCitera
Haien

Byt lösenord så är problemet du beskriver löst


   
SvaraCitera

Bombiebombie: Jag har aldrig sparat det på hans dator, skulle aldrig spara min inloggning på någons enhet.

Skeptisk Du bokstavligen sade:

Bombiebombie: min inloggning till mitt instagram konto är sparad på hans dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas: Bombiebombie: Jag har aldrig sparat det på hans dator, skulle aldrig spara min inloggning på någons enhet. Du bokstavligen sade:Bombiebombie: min inloggning till mitt instagram konto är sparad på hans dator

Lol lite brain fart där vetja 😉


   
SvaraCitera

Bombiebombie: Min fråga var om datorn rensas innan den ges tillbaka till ägaren 🙂

Har ditt ex trubbel med polisen?


   
SvaraCitera

Om det visar sig att datorn innehåller något olagligt kommer ni inte få tillbaka datorn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En inledande fråga - varför har datorn blivit beslagtagen? Vad är personen det berör blivit misstänkt för?

Bombiebombie: Om en dator blir beslagtagen av polisen, rensar de datorn innan de lämnar tillbaka den till ägaren?

Nej, polisen "rensar" inga datorer förutsatt att inte datorn använts för brottslig aktivitet.

Bombiebombie: Jag har gjort slut med mitt ex, men han tror att jag ska ångra mig vilket jag inte kommer. Alltså kommer jag behöva göra slut en gång till, problemet är att min inloggning till mitt instagram konto är sparad på hans dator. Jag har försökt att få bort det, men det är typ permanent. Har bytt lösenord å allt, men allt son behövs är att klicka på ”fortsätt som ****” å så loggas man in.
Vill inte att han ska kapa mitt konto när jag gör slut, därför undrar jag om den rensas innan den lämnas tillbaka..

Byt lösenord på DIN dator så är problemet löst.


   
SvaraCitera