Aviseringar
Rensa alla

Beslagtagen minderårig på alkohol, kallad förhör m. föräldrar, vad nu?


Ämnesstartare

svenkalle:

Kommer föräldrarna på något sätt bli bestraffade?

nä, det tror jag verkligen inte. De har inga som helst bevis på det är dom som har köpt ut. Det enda som kan hända, tror jag, är att socialen gör en utredning på dem.

Zapetta:

Har de verkligen inte bättre saker för sig??

man kan tycka att de borde ha det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick nyss besked om att förhöret äger rum nu på måndag och är så jävla spänd så jag vet inte vad.. Alla tips om vad man ska tänka på och inte nämna under ett förhör skulle kännas jävligt bra just nu. Ta hellre med för mycket information som ses onödig i era ögon än för lite, är tacksam för allt!

Sedan har jag några funderingar kring om polisen kollar meddelandehistoriken på ens mobil eller om det kan hända? För min del är det lugnt, men jag tänkte ta med mig min kompis som var med och köpte, det är ju inte mer än rätt att båda vi sitter och blir förhörda ellerhur? Så lättar det lite på hjärtat att känna att man har någon där som tar över om nervositeten spänner. Men grejen är den att hon smsade med langaren[rolleyes][surprised] och inte allt för diskret, så kanske ska skippa att ta med henne då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenkalle:

Kommer föräldrarna på något sätt bli bestraffade?

Du är ju straffmyndig, såatte [crazy]

svenkalle:

men jag tänkte ta med mig min kompis som var med och köpte

Du kan la ej ta med dig andra på DITT förhör? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenkalle:

Kommer föräldrarna på något sätt bli bestraffade?

Du är ju straffmyndig, såatte [crazy]

svenkalle:

men jag tänkte ta med mig min kompis som var med och köpte

Du kan la ej ta med dig andra på DITT förhör? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är omöjligt att förutspå vad förhörsledaren vill eller vad det blir för påföljder. Svara ärligt på alla frågor så ska det nog lösa sig ska du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska vara ärlig på så många håll jag kan, men något jag inte tänker göra är att gola.. utköparen förtjänar det inte.

skulle hemskt gärna vilja ha idéer en bra story att framföra angående den påhittade langaren.. det jag sa på plats var att vi köpte av någon snubbe inte alls långt ifrån systembolagsområdet. om dem frågade om vi ville köpa eller om vi frågade honom nämnde vi inte..... tror jag. sen var det inte en vodka utan 8 starkcider (7,0) och en dooleys. HJÄLP MIG OK AHHHHHHHHHHHHH


   
SvaraCitera

svenkalle:

Jag är 17 år alltså inte direkt 12, så dem var inte direkt stränga och strikta utan mer "jaja, vet att ni kommer festa igen, men akta er så att ni inte blir påsatta av killar;)" vi bara ok.... hehe

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenkalle:

langaren.. det jag sa på plats var att vi köpte av någon snubbe inte alls långt ifrån systembolagsområdet. om dem frågade om vi ville köpa eller om vi frågade honom nämnde vi inte..... tror jag. sen var det inte en vodka utan 8 starkcider (7,0) och en dooleys. HJÄLP MIG OK AHHHHHHHHHHHHH

Läste du inte mitt inlägg? Läs det igen. Du behöver inte säga något alls. Slappna av och sluta stressa upp dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka var det som hade köpt ut till er då? Var det som ni sade till polisen, eller var det trots detta era föräldrar? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Golare har inga polare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahahah skojar du? var aldrig tvungen att gå på förhör känner inte heller någon som tvingats göra det. fråga varför de e så töntiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Läste du inte mitt inlägg? Läs det igen. Du behöver inte säga något alls. Slappna av och sluta stressa upp dig.

föräldrar som köper ut till sina barn som är minderåriga är inga föräldrar

respons:

Läste du inte mitt inlägg? Läs det igen. Du behöver inte säga något alls. Slappna av och sluta stressa upp dig.

jo alltså det är bra, men om dem nu frågar av vem vi fick drickan och det jag kan inte bara sitta där och rycka på axlarna det är ju genomskinligt som attan. jag sa ju på plats att vi köpte av någon random kille nära systemområdet, då skulle det vara rätt uppenbart om jag inte kommer ihåg det minsta lilla helt plötsligt. det var mindre än 2 veckor sedan.

hehe ni tycker säkert att jag är korkad eller något men det är inte värt att hitta på något på förhöret om man är svenkalle, om man vill komma igenom.. och när jag tänker på det blir jag bara uppstirrad och överdramatiserar[cry][chocked][no-no][n][ops][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenkalle:

föräldrar som köper ut till sina barn som är minderåriga är inga föräldrar

Vad har det med något att göra?

svenkalle:

det är ju genomskinligt som attan.

Men du är ju inte åtalad för något? Anledningen till att du är där är ju just för att avslöja för dem vem som köpte till dig. Lägg korten på bordet från början och visa att du inte säger något så slipper du ödsla både din och deras tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Men du är ju inte åtalad för något? Anledningen till att du är där är ju just för att avslöja för dem vem som köpte till dig. Lägg korten på bordet från början och visa att du inte säger något så slipper du ödsla både din och deras tid.

så jag får säga att jag inte tänker säga något? låter ju som att jag skyddar någon då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenkalle:

så jag får säga att jag inte tänker säga något? låter ju som att jag skyddar någon då

Är inte förbjudet att hålla käft, vad ska de göra tror du? Börja tortera dig?


   
SvaraCitera