Aviseringar
Rensa alla

Beslutsångest ang hår


Ämnesstartare

Tjenis penis. Jag är inte bra på att fatta mig kort men ska försöka.

Hade haft svart hår i ungefär ett år. Oktober 2009 bestämde jag mig för att bli blond. Avfärgade en gång och blekte två gånger. Blev ljusoranget. Lade av någon anledning en fin röd intensivtoning över det i februari/mars och har haft det två gånger sen dess, jag har det fortfarande.

Nu närmar det sig dock en klippning (fjortisemofrillan, uppklippt och snedlugg) och det är spikat. Men har sjuk beslutsångest angående färgen. Jag ser jättebra ut i det röda jag har nu, men funderar på att bleka det nu igen så att jag kan lägga i extremtoningar.

Har nu några frågor...

1. Är det klokt att bleka det igen? Jag tycker inte att jag har särskilt slitet hår. Det är tjockt och av bra kvalite. Det har ju ändå gått rätt lång tid sen senast. Dessutom är jag inte rädd för att det ska bli slitet, för det vet jag att det kan bli, jag är inte rädd för att klippa av en dm, är ändå trött på mitt långa hår. Funderar även på att skaffa sidecut i framtiden. 😉

2. Hur blekt måste det vara för att få extremtoningarna att se bra ut egentligen?

3. Ganska random fråga. Hur låter sidecut?


   
Citera

Vet inte svar på dom andra men:

tussis:

Hur låter sidecut?

Låter inte alls. Ser dock bra ut om det görs rätt. Om det inte görs rätt syns det inte så mycket alls. [blush] Är min erfarenhet.


   
SvaraCitera

Nu gör vi som mig istället, raka det! Tar 10 minuter och är roligt.

Annars låter Sidecut bra.


   
SvaraCitera

Ju ljusare ju du bleker ju ljusare blir ju dom färgerna du färgar över det

tussis:

Hur låter sidecut?

låter najs![y]


   
SvaraCitera

Ett tips är väl att passa på att fråga frisör när du klipper dig (om du tänkt klippa dig hos en sådan) hur många blekningar det skulle ta att få ditt hår ljust nog för extremtoningar. I regel behöver det blekas rejält.


   
SvaraCitera

Bleka är ju aldrig klokt. MEN, vad är bäst? Att intensivtona håret rött var och varannan månad eller att bleka det och sen låta det vara?

Jag har haft rött, svart, blont, brunt och brunt hår med slingor under endast detta år. Toningar dvs, tillslut blev det som färg, nu ska jag progressivt slinga tillbaka så jag slipper färga utväxten hela tiden. Så nu är det "välanvänt" eller hur man nu ska formulera det.

Skulle du välja att bleka så använd mycket inpackningar, helst varannan tvätt och gärna 15-20mins inpackningar. Ej såna från affären utan sådana som frisör rekommenderar.

Slinga kan ju vara ett alternativ om du inte vill ha kycklingsgul färg heller.

Sidecut är fint på vissa.


   
SvaraCitera

tussis:

Hur låter sidecut?

Låter sexigt.


   
SvaraCitera

ElinPäron:

Ju ljusare ju du bleker ju ljusare blir ju dom färgerna du färgar över det

oj vad många "ju" det blev.
men ah, bleker du inte alls mycket så blir färgen mörkare bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I regel behöver det blekas rejält.

ElinPäron:

Ju ljusare ju du bleker ju ljusare blir ju dom färgerna du färgar över det

Det är här jag har lite problem... mitt hår är som sagt rött nu (kolla bilden :D) men när jag låtit det tvättas ur så mycket som möjligt och bleker en gång till, tror ni att det räcker då för att extremfärgerna ska se bra ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glömde nämna att jag är väldigt bra på att ta hand om håret... använder bra inpackningar, låter dem sitta i länge och så.


   
SvaraCitera

tussis:

Det är här jag har lite problem... mitt hår är som sagt rött nu (kolla bilden :D) men när jag låtit det tvättas ur så mycket som möjligt och bleker en gång till, tror ni att det räcker då för att extremfärgerna ska se bra ut?

Vill du ha extremröd toning är det möjligt att det skulle funka. Tänker du dig blått eller grönt är jag rätt säker på att du skulle behöva bleka det mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Tänker du dig blått eller grönt är jag rätt säker på att du skulle behöva bleka det mer.

Attsingen. Mamma lackar när jag säger att jag tänker bleka.
Jag har inte så mycket problem med det egentligen...
blir det slitet så klipper jag av det slitna, så enkelt är det.

Sen är det rätt dyrt, för jag hade inte tänkt göra det hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren ^_^


   
SvaraCitera

tussis:

Attsingen. Mamma lackar när jag säger att jag tänker bleka. Jag har inte så mycket problem med det egentligen...blir det slitet så klipper jag av det slitna, så enkelt är det.Sen är det rätt dyrt, för jag hade inte tänkt göra det hemma.

Ska du ha det åt den kalla färgskalan behöver du i princip få bort de gula nyanserna helt för att få en bra färg.


   
SvaraCitera

tussis:

Attsingen. Mamma lackar när jag säger att jag tänker bleka. Jag har inte så mycket problem med det egentligen...blir det slitet så klipper jag av det slitna, så enkelt är det.Sen är det rätt dyrt, för jag hade inte tänkt göra det hemma.

Ska du ha det åt den kalla färgskalan behöver du i princip få bort de gula nyanserna helt för att få en bra färg.


   
SvaraCitera