Aviseringar
Rensa alla

Beslutsångest ang hår


tussis:

1. Är det klokt att bleka det igen?

Du får ju ta beslutet efter varje blekning, hur mycket du tror håret pallar.

tussis:

2. Hur blekt måste det vara för att få extremtoningarna att se bra ut egentligen

Mitt hår hade fortfarande orangea toner i sig när jag färgade det senast. Här och där skiftar det lite i grönt men det tror jag snarare beror på att jag inte fick i själva toningen i håret särskilt jämnt.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ska du ha det åt den kalla färgskalan behöver du i princip få bort de gula nyanserna helt för att få en bra färg.

Fast det handlar framför allt om att låta toningen sitta i längre än vad som sägs, i flera timmar. Gula toner försvinner inte bara av blekmedel utan också av blåa toner, så det blåa kan vinna fast man inte fått allt det gulröda urblekt.


   
SvaraCitera

Varför inte bara bleka hos frisör? Då blir det den färgen du vill ha och det blir rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ska du ha det åt den kalla färgskalan behöver du i princip få bort de gula nyanserna helt för att få en bra färg.

Aaah nu fattar Tuss!
Så vitt hår = kan ha blått och kalla färger
Blekt men med varm ton = kan ha rött och andra varma färger

😀


   
SvaraCitera

tussis:

Sen är det rätt dyrt, för jag hade inte tänkt göra det hemma.

men ska du göra hos frissan så borde väl en räcka? eftersom dom har så stark färg där..


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Fast det handlar framför allt om att låta toningen sitta i längre än vad som sägs, i flera timmar. Gula toner försvinner inte bara av blekmedel utan också av blåa toner, så det blåa kan vinna fast man inte fått allt det gulröda urblekt.

Jo, det är sant. Har dock en kompis som haft blått hår rätt länge, och det skiftar i grönt om hon inte blekt det ordentligt innan hon tonar det.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Har dock en kompis som haft blått hår rätt länge, och det skiftar i grönt om hon inte blekt det ordentligt innan hon tonar det.

Aldrig varit med om själv att gula toner är ett problem, däremot om det är för orangerött. Men hon kanske inte är smart som jag och har i färgningen i timmar 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ElinPäron:

men ska du göra hos frissan så borde väl en räcka?

Deras är 12% starkare, men säg inte det, sist räckte det ju inte. Men får se om det räcker med en denna gången. =)

framtidstron är död:

Men hon kanske inte är smart som jag och har i färgningen i timmar 😉

Jag tänker ju inte låta en BLEKNING sitta i i timmar... 😛


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Aldrig varit med om själv att gula toner är ett problem, däremot om det är för orangerött. Men hon kanske inte är smart som jag och har i färgningen i timmar 😉

Det har hon. Har hjälpt henne. Låååång fika i hennes kök.


   
SvaraCitera

tussis:

Jag tänker ju inte låta en BLEKNING sitta i i timmar... 😛

nejnejnejnej, SKREV FÄRGNING HALLÅ. Eller toning då.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Det har hon. Har hjälpt henne. Låååång fika i hennes kök.

jaså, då är min teori att hon har en mycket ljusare blå färg än jag har haft. För annars förstår jag inte hur det skulle kräva att håret är praktiskt taget vitblekt innan.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

jaså, då är min teori att hon har en mycket ljusare blå färg än jag har haft. För annars förstår jag inte hur det skulle kräva att håret är praktiskt taget vitblekt innan.

Det var rätt ljust, så det är mycket möjligt. Mer cyan än mörkblått.


   
SvaraCitera

bara att raka[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Eller toning då.

Toning jaha 😀


   
SvaraCitera

dä ä ju bare hår


   
SvaraCitera