Aviseringar
Rensa alla

Besöka psyk


Ämnesstartare

min vän har vart inlagd i ca 1 år nu och jag har inte träffat henne under det året men har nu bestämmt mig för att besöka henne.

det känns som jag vill ta med mig typ tidningar och så. men vet inte om det är okej liksom?
känns som att bruden absolut inte har någgonting att göra och att hon föremesta stirrar in i vväggen och röker.

så e det okej att ta med typ tidningar, kortlek lite godis eller e det fel?

tips på vad man kan ge någon som är på sjukhus?


   
Citera

Ge henne något hon tycker om, godis? Anyway det är ju en fråga som du kan svaret på bara ...


   
SvaraCitera

vad är hon inlagd för?


   
SvaraCitera

om du tar med dig nåt som du inte får ta med in så tar väl några vakter det ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

vad är hon inlagd för?

självmordsförsök

enhimmelskdrog:

om du tar med dig nåt som du inte får ta med in så tar väl några vakter det ändå

ja men att man ger nått som kan vara stötande för personen?
man vill ju inte ge typ "här får du ett roligt spel så kan du göra nått kul på dagarna istället för att tänka på döden :P" jippie.
liksom kan bli fel typ,


   
SvaraCitera

angel_dead:

självmordsförsök

okej [sad]


   
SvaraCitera

angel_dead:

man vill ju inte ge typ "här får du ett roligt spel så kan du göra nått kul på dagarna istället för att tänka på döden :P" jippie.

jaha du menar sså..
det vet nog du bäst eftersom det är du som känner personen [smile]


   
SvaraCitera

ge henne lite rakblad, rep o äklia godisar att kvävas på o sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

ge henne lite rakblad, rep o äklia godisar att kvävas på o sånt

jävligt vidrigt sagt


   
SvaraCitera

angel_dead:

jävligt vidrigt sagt

vet 😛


   
SvaraCitera

Några tidningar och godis blir väl bra.


   
SvaraCitera

en rubikskub

[tard]


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

rubikskub


   
SvaraCitera

angel_dead:

man vill ju inte ge typ "här får du ett roligt spel så kan du göra nått kul på dagarna istället för att tänka på döden :P"

Det där är inte stötande, jag och många fler hade velat att någon gjorde så. Ibland har man inte ett skit att göra och då blir man överlycklig bara någon kommer med en tidning eller ett spel. Och choklad. [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
blum
 blum

När en familjemedlem till mig var inlagd för självmordsförsök fanns det tidningar och kortlek och sånt där. Fast där bodde man ifs bara i kortare perioder tror jag, typ en akut psyk-avdelning på sjukhuset.

Kortlek känns ändå kasst, käver medspelare om man nu inte är ett fan av att lägga patiens. Fast hon kanske lärt känna folk om hon vart inlagd i ett helt år ifs..

Bra idé att hälsa på i alla fall! Lite godis och tidningarna låter bra.


   
SvaraCitera