Aviseringar
Rensa alla

Beställa alkohol på restaurang - minderårig?!


Ämnesstartare

Ja, hur nog är restaurangerna egentligen? Är det lätt som en plätt som minderårig och beställa in ett glas vin till maten, utan vuxet sällskap. (Jag ser ganska vuxen ut). Kollar dom leg?


   
Citera
Ämnesstartare

headswithroll:

nog

noga*


   
SvaraCitera

beror väl på vilken restaurang är ju skillnad på någon typisk alkispizzeria och en finrestaurang.

är väl iaf lite större chans att lyckas än på krogen skulle jag tro.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Kollar dom leg?

Ja, tror du att de vill riskera sitt utskänkningstillstånd?


   
SvaraCitera

Dom kollar leg. Dom har inte precis lust att förlora sitt serveringstillstånd.


   
SvaraCitera

F=Fjortis! [no-no]


   
SvaraCitera

headswithroll:

Kollar dom leg?

Ja! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Dom kollar leg. Dom har inte precis lust att förlora sitt serveringstillstånd.

Även om jag sitter med någon som beställer två glas vin? Måste dom kolla leg på mig då? OM dom ser att jag dricker.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

headswithroll:

Även om jag sitter med någon som beställer två glas vin?

De kollar förmodligen leg på alla som de tycker ser ut att vara under t.ex. 25 år. Sen beror det säkert på vad det är för restaurang som nån sa.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Kollar dom leg?

yes.

headswithroll:

Även om jag sitter med någon som beställer två glas vin?

yes då oxå. Skaffa fejk leg om du så gärna vill dricka. Elr drick hemma hos kompisar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Skaffa fejk leg om du så gärna vill dricka. Elr drick hemma hos kompisar istället.

Alltså, jag bara undrar. Inget jag planerar att göra precis. Japp, eller hemma? 😉


   
SvaraCitera

headswithroll:

Japp, eller hemma? 😉

Det är alltid najs [cool]

headswithroll:

Inget jag planerar att göra precis

ok 😛 min kusin har fejk leg hon är bara 17, trodde det var populärt xD


   
SvaraCitera

Hm om det är typ en ganska stor resturang där man beställer vid en fast rad med kanske två-tre kassor och inte till servitör/servitris och om man är där vid lunchtid då det är hyfsat knökat och man sätter sig vid ett bord, och den ene som då har ett ID då tar två kvarlämnade ölglas från ett annat bord (för säkerhets skull) och går till en av de anställda och ber att få en refill på ölen, ja då borde det gå. Det är väl samma risk som att scamma till sig en gratis big mac vid rush hour på donken ungefär om det är stressigt för dom. [confused]


   
SvaraCitera

Har hänt flera gånger att de inte kollat legg på personer som är runt 18årsåldern när jag käkat ute.


   
SvaraCitera