Aviseringar
Rensa alla

Beställa från Systemet?


Ämnesstartare

Om man förbeställer det man vill köpa på systembolaget, får man då gå före i kön? Kan man betala i förväg och bara plocka ut det? Kom på nu att man aldrig beställer innan, vilket man egentligen borde då det är smidigare bara 😛 (Ska köpa en jäkla massa till nyår)


   
Citera
reben

beställningar görs väl bara på saker som inte finns i butiken


   
SvaraCitera

va, måste man åka dit och hämta grejerna??? Haha trodde det var hemleverans. Rodnar


   
SvaraCitera

reben:
beställningar görs väl bara på saker som inte finns i butiken

har för mig detta också, min bror arbetade på systemet innan. och när jag arbetade på krogen och fick lägga beställningar på systemet så var det på varor som ej fanns i butiken och då fick vi komma och hämta på plats


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

beställningen gör som sagt bara att det finns i butik (i bästa fall) och du kan hämta ut det och sedan köa som alla andra.


   
SvaraCitera

Man kan få hemleverans på vissa orter. Då betalar man i förskott och sedan får man visa legitimation när man tar emot leveransen. 


   
SvaraCitera

det finns en särskild kassa som hanterar beställningar, om jag minns rätt. men vissa butiker tillhandahåller också hemleverans. tror aldrig att du skulle få förtur framför någon annan i kön. detta är faktiskt sverige vi lever i.


   
SvaraCitera
reben

FruLiten:

har för mig detta också, min bror arbetade på systemet innan. och när jag arbetade på krogen och fick lägga beställningar på systemet så var det på varor som ej fanns i butiken och då fick vi komma och hämta på plats

m precis typ mobergs vin va beställningsvara!!! va fett besvik1 när ja va där. men m, man hämtar sin beställning vid en disk o sen köar som alla andra


   
SvaraCitera

FruLiten:

har för mig detta också, min bror arbetade på systemet innan. och när jag arbetade på krogen och fick lägga beställningar på systemet så var det på varor som ej fanns i butiken och då fick vi komma och hämta på plats

Köpte ni sprit via systemet? Vi brukar beställa hos Martin Olsson och få leverans på pall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jösses vilka blandade kommentarer. Jag vill köpa det där un poco vinet men vet inte om det finns på systemet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Köpte ni sprit via systemet? Vi brukar beställa hos Martin Olsson och få leverans på pall. 

Martin Olsson?


   
SvaraCitera

mrman:

Köpte ni sprit via systemet? Vi brukar beställa hos Martin Olsson och få leverans på pall. 

Vi handlade oftast alkoholen hos grossist men när vi skulle ha speciella ölsorter eller spritsorter fick vi beställa via systemet 


   
SvaraCitera

Johannas: un poco

Sök på un poco på förstasidan på systembolaget.se sen välj "lager i butik" och välj den butik du ska handla på =)


   
SvaraCitera

mrman: Man kan få hemleverans på vissa orter. Då betalar man i förskott och sedan får man visa legitimation när man tar emot leveransen

Mannen med kollen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Sök på un poco på förstasidan på systembolaget.se sen välj "lager i butik" och välj den butik du ska handla på =)

Hittade den här sidan !:D  http://www.housewines.se/


   
SvaraCitera