Aviseringar
Rensa alla

Bestäm gugges öde!!!!!!!


Ämnesstartare

Har mindre än 3 timmar på mig att bestämma vad jag eventuellt ska läsa i höst!!:( så mmmh vad skulle jag passa som tycker ni? Tycker att nästan allt kan vara jätteintressant, men vill gärna ha något man kan få jobb som efteråt också(Så typ humaniora, samhällsvetenskap, historia osv går ju jättebort, även om jag säkert skulle kunna tyckt att det var snorintressant).

Vill heller inte ha något där man måste sitta och prata med folk, pga hatar människor([blush]), och börjar alltid skratta när folks ska prata om seriösa saker. Så typ socionom, psykolog etc går ju också bort.

ATM så har jag mest funderat på biokemi, tycker att sånt kan vara ganska mkt intressant. Men ogillar att man, om man läser kandidat, inte verkar ha någon framtid annat än att fortsätta forska akademiskt. Och är heller inte så sugen på att läsa något civilingenjörsprogram, mest pga att jag har fått för mig att alla är antingen douchebags eller halvt efterblivna där, men det kanske bara är jag som har fördomar eller nåt [sad]

Vill heller inte ha något som är allt för svårt eller för mycket matte (som typ teknisk fysik eller we). Asså har ganska lätt för matte och har aldrig haft problem med det, men tycker att det är så himla tråkigt bara...

Så aaaah vad mer skulle trivas med tror ni? *framförhållning yay*[blush]

btw, har 1.6 på hp så kommer nog in på det mesta förutom typ läkare och handels, men vill inte bli något sånt vilket fall.

KRAM!!! oj nu har ni bara 2 timmar på er skynda!!![blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

omg vilken lång tråd det blev, olikt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tl:dr

hade också världens ångest med valen ;SSS

blev tillslut brandingenjör som förstahandsval för min del.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

... skoja [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ju kommit med en massa förslag men du bara dissar dem [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

... skoja [blush]

hahahah tur men fattade det[blush]

isola:

Har ju kommit med en massa förslag men du bara dissar dem [sad]

men vill inte bli skomakare[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

logoped
landskapsarkitekt
geovetenskap
interaktionsdesign
företagsekonomi och statsvetenskap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men vill inte bli skomakare[cry]

K säger (21:39)
tandläkare
n säger (21:40)
neeej euw
K säger (21:42)
guldsmed!!!!!!!!!!!
n säger (21:47)
neeeh va pilligt
gör en tråd på um
men hmm
är för fumlig för sånt
K säger (21:47)
skomakare
K säger (21:50)
ekonom
n säger (21:51)
neeeh d

Vadfinnsdetmer [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

landskapsarkitekt

faktiskt inte jättedåligt förslag!!! har funderat lite på arkitekt men kommer nog inte in där + är nog inte tillräckligt artistisk.

men hmmm ska kolla upp det lite snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men hmmm ska kolla upp det lite snabbt

landskapsarkitekt är coolt, och tydligen väldigt brett. pratade med en tjej som läser det och hon sade att de får lära sig allt mellan att arrangera trädgårdar och att planera städer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läs ej, jobba istället. typ skaffa dej licens att.. jav vetefan, bli slamsugare..? Sotare?
inget skit som jag valt, civilingenting[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

landskapsarkitekt är coolt, och tydligen väldigt brett. pratade med en tjej som läser det och hon sade att de får lära sig allt mellan att arrangera trädgårdar och att planera städer.

trädgårdar är jag inte så intresserad av, mest planera städer osv som verkar intressant och coolt. men misstänker att det måste vara en ganska begränsad arbetsmarknad för sånt, hittar inget om det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

läs ej, jobba istället

jobbar ju redan, men är trött på att jobba + mysigt att plugga + bra att skaffa sig en utbildning innan jag blir allt för gammal[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

+ mysigt att plugga

[sad] det suger
gör ej
serri
konkurrensen är för hård[blush] ja om du inte ger jävlat järnet så är det ingen idé, för är man inte bäst så är man sämst


   
SvaraCitera