Aviseringar
Rensa alla

Bestämma om man är sjuk eller inte?


penja
Ämnesstartare

Har alltid så svårt att veta vart gränserna för att stanna hemma från jobb/skola (kanske skiljer sig mellan dessa?) går.

Jag är täppt i näsan och håller fan på att hosta lungorna ut mig. Lyckas hålla käften då och då, men då sitter jag och lider. Borde jag stanna hemma? Tror ej jag har feber. 

När stannar ni hemma? 


   
Citera

Stannar aldrig hemma för brukar aldrig bli så sjuk att det är nödvändigt 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

mrman:
Stannar aldrig hemma för brukar aldrig bli så sjuk att det är nödvändigt 

Vilken tur för dig! Fast iof, lite sjuk vill man vara då och då. Men inte på en femveckors sommarjobbsperiod 🙁 Men, det är jag..


   
SvaraCitera

penja:

Vilken tur för dig! Fast iof, lite sjuk vill man vara då och då. Men inte på en femveckors sommarjobbsperiod 🙁 Men, det är jag..

Jag var förkyld senast i december förra året. Vet inte hur jag kan klara mig så bra. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

mrman:

Jag var förkyld senast i december förra året. Vet inte hur jag kan klara mig så bra. 

Vill också ha det så!Har varit förkyld massor denna vår. Och höst. 


   
SvaraCitera

Stannar alltid hemma pga jobb/skola suger. 

Men om det var kul, hade jag nog bara stannat hemma i nörd och näppe, typ om febern överstiger 39 grader eller så. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:
Stannar alltid hemma pga jobb/skola suger. 

Men om det var kul, hade jag nog bara stannat hemma i nörd och näppe, typ om febern överstiger 39 grader eller så. 

Nörd och näppe hehe. 
Har mailat min chef nu. Antagligen kan jag jobba v 31 också. Vore jättebra, så slipper jag ha dåligt samvete över att missa jobbdagar 


   
SvaraCitera

penja: Nörd och näppe hehe.

Nöd* Rodnar

penja: Har mailat min chef nu. Antagligen kan jag jobba v 31 också.

Hoppas inte dina arbetskamrater blir smittade dårå. då blir nog inte bossen glad. Skadeglädje


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:

Nöd* Rodnar

Hoppas inte dina arbetskamrater blir smittade dårå. då blir nog inte bossen glad. Skadeglädje

Menar att jag då kan vara hemma denna vecka, för att istället jobba vecka 31. Hoppas på det. För nu är dom fan rädda för mig på jobbet. 


   
SvaraCitera

penja: Menar att jag då kan vara hemma denna vecka, för att istället jobba vecka 31. Hoppas på det.

Aha ok, får du pengar under tiden ändå? 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:

Aha ok, får du pengar under tiden ändå? 

Nä. Det får jag ej. Men den här veckan är egentligen min sista jobbvecka. Men om jag får jobba en vecka till senare behöver jag ej ha dåligt samvete för att stanna henna denna vecka 


   
SvaraCitera

penja: Nä. Det får jag ej. Men den här veckan är egentligen min sista jobbvecka. Men om jag får jobba en vecka till senare behöver jag ej ha dåligt samvete för att stanna henna denna vecka

Shit vilken lyx!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:

Shit vilken lyx!

Fortfarande inte säker på om det går. Väntar på svar 


   
SvaraCitera

penja: Fortfarande inte säker på om det går. Väntar på svar

*Håller tummarna för dig* Party


   
SvaraCitera

stanna hemma om du är smittsam eller har anledning att tro att du är det, gör det tills du slutar vara det. jobbar/pluggar du i sibirien utan kontakt med omgivning så finns det lite spelrum, dock.


   
SvaraCitera