Aviseringar
Rensa alla

besvara 3 frågor och loq analyserar er personlighet


Ämnesstartare

loquor:
alltså, såhär va. jag gillar att analysera saker och jag vill ha nåt kul att göra. så svara ärligt på frågorna nedan så gör jag mitt bästa för att analysera dig utifrån mitt perspektiv. shoot!

1. tänk dig att du dör. 
hur vill du helst att dina a) vänner b) kollegor c) familj ska minnas dig

2. du hamnar på en ödeö. 
vilka tre saker önskar du att du har med dig?

3. om du fick makten att förändra en sak - vad som helst i hela världen - vad och varför? (tänk relativt realistiskt)

1. Intelligent och betydelsefull. Någon som inte var som alla andra. Någon som gjorde skillnad. 

2. En sjukt cool bungalow med allt man kan vilja ha, lite skönt folk, så jag kan stanna där länge och ta det lugnt. Slutligen en helikopter att flyga hem med när jag tillslut längtar hem.

3. Skulle göra så att alla länder och medborgare runt om i världen hade samma kunskap och synsätt som ett land som Sverige har. Kunskap och utbildning så att man själva kan bygga upp ett stabilt fungerande land. Samma synsätt som tror på mänskliga rättigheter, jämställdhet och fred. Skulle förhindra en hel del krig och mänskligt lidande. 
  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: 1. Tänk dig att du dör. Hur vill du helst att dina A) Vänner B) Kollegor C) Familj ska minnas dig?

Svarar på alla punkterna samtidigt, har inte olika svar på dessa. Jag vill att folk skall minnas tiden de har spenderat med mig som positiv och gärna något som de har fått ut något av. Några mer specifika tankar än så har jag nog inte.

för dig är det viktigt att göra skillnad. detta innebär inte att du är en revolutionär typ som vill förändra världen, men du vill att din närvaro ska spela roll. för dig är det inte bara viktigt att du gör ett bra jobb på din arbetsplats, du vill också att jobbet ska uppmärksammas och du vill gå framåt. du drivs av den skillnad du gör både i vänskaps- och familjerelationer och på arbetsplatsen, och om du slutar känna att du bidrar kommer du må dåligt och känna en slags meningslöshet. din största drivkraft är således att göra skillnad, både inom dig själv men också för din omgivning. det är främst när du lyckas göra skillnad och ser resultaten som du mår som bäst.

Buddah: 2. Du hamnar på en öde ö. Vilka tre saker önskar du att du har med dig?

Min gitarr, en bra kniv och en rulle riktigt bra snöre.

du är estetiskt lagd och gillar att pyssla med kreativa saker. det är din 'undanflykt', det är ditt sätt att se förbi det dåliga i vardagen. detta gäller i huvudsak musik, och du kan inte tänka dig ett liv utan det. du gillar att ta dig an nya projekt och är inte rädd för att pröva dig fram. du ser lösningar och är resultatinriktad, och du brukar ofta ta ledarrollen när du arbetar i grupp för att du själv och de i din närhet anser att du är bra på att lösa problem. om du mår dåligt distraherar du dig själv, du är inte den som gråter ner dig. du försöker helt enkelt att tänka på annat och "trolla bort" dina bekymmer istället för att må dåligt över dem. 

Buddah: 3. Om du fick makten att förändra en sak - vad som helst i hela världen - vad och varför? (tänk relativt realistiskt)

Se till så att alla har rätt att göra vad de vill med sin egen kropp så länge det inte direkt skadar någon annan.

din bild av rättvisa är individualistiskt lagd. du ser överlag människan som rationell och har en positiv syn på den, då du förlitar dig på att människor generellt sett har ett gott omdöme. det är viktigt för dig att ingen stampar på din integritet, du vill kunna ha kontroll över dig själv, dina känslor och ditt eget liv. du har svårt för moraliserande och tycker att folk bör sköta sina egna liv istället för att kritisera andras. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maks: en bro till civilisationen, ett flygplan, en pilot som är bra på att flyga
eller ett mansion, en säng och oändligt med bärs och snacks

sorry men du måste välja en av dessa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

sorry men du måste välja en av dessa

det andra valet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. tänk dig att du dör. hur vill du helst att dina a) vänner b) kollegor c) familj ska minnas dig?

2. du hamnar på en ödeö. vilka tre saker önskar du att du har med dig?

3. om du fick makten att förändra en sak - vad som helst i hela världen - vad och varför? (tänk relativt realistiskt)

1. har ingen av dem.
2. telefonen, mobil radio och tv,hatt ((mot solen)
3.ta bort barnbidraget
Spännande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xxxx: 1. har ingen av dem.

har du inga vänner, familj eller klass/arbetskamrater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. tänk dig att du dör. hur vill du helst att dina a) vänner b) kollegor c) familj ska minnas dig?

A) Mina vänner ska minnas mig som den där skojfriske killen som alltid ställde upp.
b) hmm dem kollegor som jag inte betraktar som vänner får minnas mig som dem vill.
c) Den Lite annorlunda killen som var lite svår, men som dem älskade så mkt för hur han faktiskt var.

2. du hamnar på en ödeö. vilka tre saker önskar du att du har med dig?
En vän.
en yxa.
ett munspel.

3. om du fick makten att förändra en sak - vad som helst i hela världen - vad och varför? (tänk relativt realistiskt)

uuh, vad jobbigt. vad som helst i hela världen realistiskt? 

Skulle vilja påverka/ändra den allmänna människosynen till att vara något mer öppensinnad samt respektfull/vänliga till sina medmänniskor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: En vän.
en yxa.

Gråterskaru gö mat av vännen lr?!?! 

ahaha nä ok skoja, ska svara på dessa sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

Gråterskaru gö mat av vännen lr?!?! 

ahaha nä ok skoja, ska svara på dessa sen

Hur ska jag då veta vem jag är under tiden, as jobbigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

har du inga vänner, familj eller klass/arbetskamrater?

nej jag har svikit dom förstår du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xxxx:

nej jag har svikit dom förstår du.

ok men tänk dig att de ändå minns dig och tänk på hur du vill att de ska minnas dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de går inte svara på. dom får minnas mig som dom tycker själva. vill inte påverka.


   
SvaraCitera

1. tänk dig att du dör. 
hur vill du helst att dina a) vänner b) kollegor c) familj ska minnas dig?

A) Vill att mina vänner ska komma ihåg mig som den jag är. rolig, utåt, öppen, glad, men med attityd. vill att de ska glädjas över den tid vi fått tillsammans så som jag gläds över den tid jag har haft med dom. 

B) Just nu har jag inga kollegor då jag pluggar, men om jag skulle ha kollegor skulle jag vilja att de kom ihåg mig som jag var. snäll, arbetsam och ansvarsfull. 

C) Vill att min familj ska minnas mig som jag verkligen var, minnas mina svåra stunder i livet, våra gemensamma minnen, och jag vill inte att de ska försköna eller mörka ner det minne de har av mig.

2. du hamnar på en öde ö. 
vilka tre saker önskar du att du har med dig?

Jag önskar jag hade med mig världens största bibliotek med massvis av skönlitteratur. då jag älskar böcker och om jag läser så skulle jag inte bli galen

ett förråd med  livsmedel som räcker i en livstid, så att jag kan hålla mig vid liv på den öde plats jag kommit till.

och ett kök som jag kan tillaga livsmedlet i.

3. om du fick makten att förändra en sak - vad som helst i hela världen - vad och varför? (tänk relativt realistiskt)

Jag skulle förändra synen på andra människor, vi är alla lika värda men många verkar ha svårt att fatta det! detta skulle jag vilja ändra, sen vill jag ju som alla andra ha fred i världen men det är INTE realistiskt då så länge det finns två åsikter som skiljer mot varandra kommer det vara krig.


   
SvaraCitera

loquor:

att du inte bryr dig om dina kollegor minns dig överhuvudtaget tyder på att din karriär inte är särskilt viktig för dig. du är en sådan som jobbar för att leva, inte lever för att jobba. 

för dig är det viktigt att ha kul, och du bryr dig om att andra ska ha det också. du gillar att umgås i stora sällskap och tenderar att vara 'jokern' i sällskapet, den som bjuder på sig själv och ser till att stämningen är på topp. du trivs i den rollen. du tycker ofta andra tar sig själva på för stort allvar, och tycker livet handlar mer om att njuta än att jobba ihjäl sig.
du tycker sällskap är viktigt, och du ogillar att vara själv. du är beroende av andra för att må bra. du tänker praktiskt och i svåra situationer vill du snabbt ta dig ur dem. du har svårt för situationer du inte kan kontrollera.

detta är (tyvärr) ganska intetsägande eftersom de allra flesta är överens om att de fundamentala behoven bör tillgodoses. 

Jäklar, det där var bra. Blev nästan lite rädd där o.O


   
SvaraCitera

1. tänk dig att du dör. hur vill du helst att dina a) vänner b) kollegor c) familj ska minnas dig?

a) De goda stunderna
b) Som någon som slet med ett leende på läpparna.
c) Som någon som skulle vilja att de gick vidare ganska direkt

2. du hamnar på en ödeö. vilka tre saker önskar du att du har med dig?

1. En satellittelefon
2. En GPS
3. En solcellsladdare för enheterna ovan

3. om du fick makten att förändra en sak - vad som helst i hela världen - vad och varför? (tänk relativt realistiskt)

Se till att partier inte motarbetar varandras förslag utan att de istället kommer med bättre. Detta gäller för alla regeringar. Se till att de förbättrar istället för skjuter ned


   
SvaraCitera