Aviseringar
Rensa alla

besvikelse! (nationellaprov)


Ämnesstartare

Vet NI VAD?
Jag är ett poäng från att får ETT A på nationellaprov i religion!
Jag behövde alltså ETT Jäkla poäng till för att får ETT jäkla A.
Jag är så besviken på mig.
Hur har det gått för er??!

Noterar att alla SO-ämnena är mina absolut favoriter i skolan. 


   
Citera

hade inget nationellaprov men jag är värdelös i religion min religionslärare säger helt bullshit om olika religioner


   
SvaraCitera

värför skall du tycka so är bra det är onödigt??


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:
Vet NI VAD?
Jag är ett poäng från att får ETT A på nationellaprov i religion!
Jag behövde alltså ETT Jäkla poäng till för att får ETT jäkla A.
Jag är så besviken på mig.
Hur har det gått för er??!

Noterar att alla SO-ämnena är mina absolut favoriter i skolan. 

Det finns viktigare saker i livet än att få A på ett prov, skit i det det har också hänt mig


   
SvaraCitera

Varför har man ens NP i religion?? Väldigt onödigt ämne.


   
SvaraCitera

religion? det är ju inget som behövs i skolan, dom har det bara för dom vet inget bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
hade inget nationellaprov men jag är värdelös i religion min religionslärare säger helt bullshit om olika religioner

Lol, som vad typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glowing:
värför skall du tycka so är bra det är onödigt??

Är det ju Inte? Det är as intressant 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolsatsaren:

Det finns viktigare saker i livet än att få A på ett prov, skit i det det har också hänt mig

Jag hade liksom sagt till alla jag känner att jag ska får ett A och så får jag ett B, pinsamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Varför har man ens NP i religion?? Väldigt onödigt ämne.

Näe. Det var ju mest sånna frågor som man behöver tänka jävligt noga på. Typ vad blir konsekvensen om man gör så här? Nämn två saker för att en person gjorde rätt och två saker för att den gjorde fel. Tänk till. Varför tycker du så, osv. Det är inte alla som kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LimeTheFox:
religion? det är ju inget som behövs i skolan, dom har det bara för dom vet inget bättre.

relgion har varit en del av människans liv i flera tusen år,varför skulle inte det vara viktig 


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

Lol, som vad typ?

ger falsk information som att t.ex att Islam inte är kvinnoförnedrande att Islam är äldst och sånt skit 


   
SvaraCitera

Asså jag fattar känslan, jag var 1 poäng ifrån ett A i engelska i 6an (går i 8an nu så har inte NP) men om din So lärare e snäll så ger han dig ett A i slutbetyg ändå om du redan hade det innan. De flesta lärare går ju inte på NP betygen utan de ser i helhet som vilka terminer som helst.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

relgion har varit en del av människans liv i flera tusen år,varför skulle inte det vara viktig 

Tänk efter, det var ju viktigt förr och nu tänker väldigt många inte ens på det och bryr sig inte, jag var så smart så jag fick ta bort historia, och religion i skolan så jag hade bara svenska, matte och engelska.

Jag sa "Vill man arbeta som bilmekaniker så har man ingen användning av historian och religion här I skolan." sen tog dom bort det för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LimeTheFox:

Tänk efter, det var ju viktigt förr och nu tänker väldigt många inte ens på det och bryr sig inte, jag var så smart så jag fick ta bort historia, och religion i skolan så jag hade bara svenska, matte och engelska.

Jag sa "Vill man arbeta som bilmekaniker så har man ingen användning av historian och religion här I skolan." sen tog dom bort det för mig. 

Jo, men det finns ju vissa undantag men religion har faktiskt hjälp många människor att överleva. Ex: en kvinna som är deprimerad och har ingen stans att ta vägen. Allt är kaos och skit, hon tar hjälp av religionen som vägleder henne till ett bättre och hälsosammare liv.


   
SvaraCitera