Aviseringar
Rensa alla

Besviken på perfektionisten


Ämnesstartare

Förra året var jag extremt aktiv med att träna ca 40-50 min joggingtur varje dag NonStop och åt nyttigt. 

jag var riktigt snygg då med och fick massa blickar från snygga tjejer, men efter ett tag blev jag extremt less på det och besviken och äter bara pizza och tränar inget o börjat röka.

Mår mycket bättre nu dock, innan var jag mycket stressad men inte längre.

vad beror detta på att jag känner att jag mår bättre när jag gör motsatsen till vad "man" mår bättre av?


   
Citera

För att du är hälsosam och vet att det du gör är nyttigt i längden, antar jag. 


   
SvaraCitera

Tror inte att någon mår bra av en timmes träning VARJE DAG. Iallafall inte när syftet med träningen är ouppnåliga kroppsideal och bekräftelse från andra. Det är bara en teori, ta den inte för personligt.


   
SvaraCitera
Haien

För att du inte hela tiden behöver tänka på vad du äter och vara stressad lver träning och utseende. Du är mer avslappnad och du mår bra av det, inte stress.

Att vara hälsosam behöver inte vara att följa allt alla säger ska vara bra för en, utan kan ofta vara att bara göra saker lagom för att det är det man mår bra av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste vila för att återhämta dig och äta bör man. Skippa cigaretterna dock, och ät riktig mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge mig ciggen och halvera träningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jogga bortåt 1 timma per dag är säkert helt ok även om du troligen kan nå samma effekt för kroppen, i synnerhet hjärta och kärl, med att vandra samma avstånd varje dag i rask takt. 

Äta nyttigt är ju bara ett + men personligen tror jag inte pizzan i sig är nämnvärt onyttig. Beror nog snarare på vad du lägger på pizzan. Folk är så rädda för allt onyttigt fett men kroppen behöver fett. Det är väl snarare en fråga om hur mycket du förbränner. Du bör väl inte inta mer per dygn än vad du förbränner.

Rökningen däremot bör du väl skippa. Finns väl egentligen inget som helst i rökningen som kroppen behöver i rökningen utan är väl i princip bara skadligt för kroppen. Lungorna i synnerhet. Sedan kan man väl ifrågasätta vad en person som bor mitt inne i en storstad utsätter lungorna för vad beträffar luftföroreningar i allmänhet.


   
SvaraCitera