Aviseringar
Rensa alla

Beta-OS går ut, behöver nytt och fint


Ämnesstartare

Min testversion av Windows 7 går ut nästa vecka - så nu behöver jag skaffa ett nytt OS.

Krav: Det ska gå att spela World och Warcraft och det ska vara lagligt och billigt, helst gratis. Det får inte vara krångligt eftersom jag är lat (jag låter Nintendo skriva den här tråden åt mig eftersom jag inte ens orkar göra det)

Image


   
Citera
Ämnesstartare

pic unrelated [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

pic unrelated

Ser du inte att hon är förvirrad och letar efter ett nytt os? [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Ubuntu eller annan nybörjarvänlig distribution är väl det enda som jag ser uppfyller alla dina krav.


   
SvaraCitera

Beror på vad du anser som billigt. Du kan ju köpa Windows 7 med studentrabatt för tusenlappen. Eller så laddar du ner någon linuxdistribution gratis, vet inte hur bra WOW fungerar på Linux.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Du kan ju köpa Windows 7 med studentrabatt för tusenlappen.

Han studerar icke [n]

Vilket betyder att han faktiskt borde ha råd att köpa det ändå, eftersom han har högre inkomst än en student eftersom han jobbar heltid [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

sylar:

vet inte hur bra WOW fungerar på Linux.

WoW ska enligt utsago fungera perfekt i Wine. Folk har t.o.m. rapporterat högre FPS när de spelar WoW i Linux via Wine, än direkt i Windows.

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=18555&iTestingId=50...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ser du inte att hon är förvirrad och letar efter ett nytt os?

ah förstås. ber om ursäkt * 1000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

ah förstås. ber om ursäkt * 1000

Håller egentligen med dig, Tobbish var dum och la dit bilden själv [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

WoW ska enligt utsago fungera perfekt i Wine. Folk har t.o.m. rapporterat högre FPS när de spelar WoW i Linux via Wine, än direkt i Windows.

Så pass alltså, låter lovande.

Nintendo:

Han studerar icke [n]

Låt någon student köpa det åt er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ser du inte att hon är förvirrad och letar efter ett nytt os? [shake]

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

pic unrelated [no-no]

Nintendo:

Ser du inte att hon är förvirrad och letar efter ett nytt os? [shake]

Precis så! (Jag måste medge att jag inte tänkte så när jag lade dit den, men... det fanns ju en anledning att jag gjorde det, undermedvetet antar jag!)

Åtta:

Ubuntu eller annan nybörjarvänlig distribution är väl det enda som jag ser uppfyller alla dina krav.

Åtta:

WoW ska enligt utsago fungera perfekt i Wine. Folk har t.o.m. rapporterat högre FPS när de spelar WoW i Linux via Wine, än direkt i Windows.

Det låter bra! Jag har laddat hem och bränt skivor, men av någon anledning gnäller den på att en fil saknas... (när jag ska testa skivan).

Någon fil som ska ligga i temp, wubi-9-10ubuntu1-rev160.log . Jag har testat att googla upp vad den ska innehålla och försökt lägga den på plats i sökvägen det gnälls om, men den gnäller ändå! Why is that? 🙁


   
SvaraCitera
Åtta

Tobbish:

Jag har laddat hem och bränt skivor, men av någon anledning gnäller den på att en fil saknas..

Skumt. Vad är du ute efter? En LiveCD, en wubi-installation (Ubuntu lägger sig som ett program i Windows, som du sedan kan starta från programmenyn), eller bara en vanlig installation?

Om det är en vanlig installation eller liveCD du är ute efter så är det bara att gå hit. Jag tror att den själv listar ut vad du har för processorarkitektur. Om det inte stämmer så trycker du på länken där det står typ "alternative downloads [...]".

Eftersom jag är snäll så länkar jag här till 32 och 64-bitars versioner utav liveCD:n:
http://releases.ubuntu.com/9.10/ubuntu-9.10-desktop-i386.iso.torrent
http://releases.ubuntu.com/9.10/ubuntu-9.10-desktop-amd64.iso.torrent

Du ska alltså inte ladda ned den som kallas "Wubi, the Ubuntu installer for Windows" om du inte tänkt installera Ubuntu som ett program i Windows.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde det här var en tråd om att vanliga OS var beta-OS och att paralympics var det riktiga, besviken nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Skumt. Vad är du ute efter? En LiveCD, en wubi-installation (Ubuntu lägger sig som ett program i Windows, som du sedan kan starta från programmenyn), eller bara en vanlig installation?

Aha! Det är nog där jag gjort mitt första misstag! Jag vill ha en vanlig installation! *hugga in på länkarna* Man tackar! Fler frågetecken lär komma längs vägen! [blush]


   
SvaraCitera