Aviseringar
Rensa alla

Betala Bankgiro


Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Finns det ingen flik som heter betala, längst ner till höger? Jag talar om appen nu alltså.

Finns en flik som heter "betalningar" klickar jag där står bara "Inga transaktioner". Sedan finns det en flik som heter "Överför till mig" och en "Överför till andra". Klickar jag på "Överför till andra" så ska jag välja från vilket konto jag vill överföra från. Väljer jag ett konto där så kan jag välja PG eller BG. Jag antar att BG betyder bankgiro? 
Klickar jag på BG kommer det upp att jag ska skriva i mitt namn (frivilligt) och kontonummer. Men om jag bara fått ett bankgiro-nummer och ett personligt OCR-nummer, var skriver jag in dem?? Är bankgiro-nummer samma som kontonummer??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Finns det ingen flik som heter betala, längst ner till höger? Jag talar om appen nu alltså.

Borde jag ringa Nordea kundtjänst?


   
SvaraCitera

epickiller:

Borde jag ringa Nordea kundtjänst?

Ring kundtjänst


   
SvaraCitera

epickiller: Klickar jag på BG kommer det upp att jag ska skriva i mitt namn (frivilligt) och kontonummer. Men om jag bara fått ett bankgiro-nummer och ett personligt OCR-nummer, var skriver jag in dem?? Är bankgiro-nummer samma som kontonummer??

Överför till andra
Välj bankgiro och under kontonummer skriver du bankgiro-numret!
Tryck OK
sedan skriver du belopp/summan du vill betala > OK
och så får du fylla i OCR-nummer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bobby_Blade:

Överför till andra
Välj bankgiro och under kontonummer skriver du bankgiro-numret!
Tryck OK
sedan skriver du belopp/summan du vill betala > OK
och så får du fylla i OCR-nummer

Tack nu funkar det!!!! 🙂


   
SvaraCitera