Aviseringar
Rensa alla

Betala för TV


Ämnesstartare

mrman:

TV licens eller vad det heter får man betala separat. 1st per hushåll. Men man kan lika gärna strunta i att anmäla tv innehav så slipper man betala. 

Hmm, var nog bara ett förslag dårå det jag hörde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Jag vägrar betala tv-licens bara för att jag äger en tv, kollar inte ens på tv-kanaler. Fick betala cirka 1300:- en gång i våras till tv-licens för att jag la på i luren när de ringde. (ok inte så najs men var upptagen) så skickade de en räkning, betalade ej, fick påminnelse, nekade användning av tv-kanaler och fick till svar "Betala så betalar vi tillbaka" ah visst era kötthuvuden..

Dom är utpressare, jag tycker inte att man ska betala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Har detta trätt i kraft? Är inte det fortfarande "på gång"?

Det har trätt i kraft, iaf om man frågar radiotjänst.

mrman: Dom är utpressare, jag tycker inte att man ska betala.

Dom knackade på hos mig och frågade om jag hade tv, dator eller telefon. Jag sa att jag inte har nånting, och då hotade han med att han skulle polisanmäla mig och förstöra mitt liv. Har inte fått någon anmälan ännu.
Det bästa är att bara be dem legitimera sig, då brukar de ge sig av. De legitimerar sig aldrig för då skulle folk söka upp dom där dom bor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Det bästa är att bara be dem legitimera sig, då brukar de ge sig av. De legitimerar sig aldrig för då skulle folk söka upp dom där dom bor.

Glatt skålande

Men får dom provision eller varför är dom så angelägna om att alla som inte har tv också ska anmäla tv innehv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Men får dom provision eller varför är dom så angelägna om att alla som inte har tv också ska anmäla tv innehv?

Deras lön är nästan bara provision ja. Det är därför de är så djävla rabiata och ofta hotar med saker inte alls får hota med.


   
SvaraCitera
Draug

aldrig betalat för teve, tänker inte göra det heller. Glömmer aldrig när dom skulle få mig till att betala tv-licens för en trasig tv jag råkade ha stående. Kom tillslut överens med dom att jag inte behövde betala. Sen skickar dom jävlarna en räkning likt förbannat, den revs i tusen bitar. Sen dess har dom inte besvärat mig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Ser på SVT online. Tror TV-avgiften numera även läggs på bredbandskostnaden om jag inte har missförstått det.

Förstår inte 🙁

iddqd: Då hade de kostat betydligt mer per kanal än vad de gör nu.

Nej, inte om man bara vill ha typ 10 styck. Men säg att det blir mindre då. Typ ta 20 för priset av 10. Allt jag vill är att ha mina sportkanaler så jag kan se mitt Madrid

kukoxo: vad manlig du låter

Ska jag göra då? Betala själv med mina 1050 snåla csn ger mig. 

Rävpojken: hade mycket gärna haft sportkanaler, en dag ska jag ha dessa, när jag kan betala för dem själv 😉 tills dess är det fulstream som gäller

Klarar själv inte stream, försökt men kan inte. Måste ha seriös TV alltså med riktig TV-soffa, stor TV med HD och jättebra ljud och allt. 

Xisco: Kolla igenom vilka kanaler ni har. Vilka kollar ni på och vilka kollar ni inte på. Ring dem som ni har kanalerna ifrån och kolla om ni kan få ett billigare erbjudande på dem kanaler ni faktiskt vill ha. 

Jag ringde åt mamma häromveckan och nu blir det mindre än halva månadsavgiften istället för överpris när vi inte kollar på många kanaler.

Gjort detta men går inte riktigt. Vi har basic-kanalerna, alltså SVT 1, 2, 3, 4, 5, 6 osv. De jag vill ha för att se La Liga och Real är typ bara viasat fotboll, viasat sport och cmore sport, cmore fotboll och cmore live. Men de är premium kanaler och man kan inte få de tillagda utan de sitter i paket. Detta leder till att jag behöver sport paket från viasat och canal digital. Vill bara ha en men mixad liksom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Förstår inte 🙁

Förstår inte vad du inte förstår. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
       

Ska jag göra då? Betala själv med mina 1050 snåla csn ger mig. 

      

sa inte det. men med mina 1050 kr betalade jag mitt internet, reseutgifter,  och allt sånt där

så d går : p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer inte köpa till kanaler. Har analogt utökat utbud där vi ska bo så vi kommer ha de "nödvändigaste" och vanligaste nöjeskanalerna ändå.


   
SvaraCitera

kollar inte på tv, kollar på playkanaler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Har analogt utökat utbud där vi ska bo

Analogt, fortfarande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Analogt, fortfarande?

Ja? Är väl inte så konstigt. Sjukt smidigt ju, bara in med antennkabeln så är det klart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Ja? Är väl inte så konstigt. Sjukt smidigt ju, bara in med antennkabeln så är det klart!

Är inte det nedlagt?


   
SvaraCitera