Aviseringar
Rensa alla

Betala på internet


Ämnesstartare

En liten fundering. Alla dessa nya betalningslösningar som florerar på Internet – funkar dom i verkligheten? Har en kompis som snackade om nåt som heter webcheque.eu som han köpte på mrtoken.com. Men var kan man använda dom? Det låter ju onekligen bra att bara behöva registrera sej en gång och sen kunna köpa efter behov. Att dessutom slippa att använda sina kreditkort på en massa ställen (som ibland inte känns helt tillförlitliga typ paypal) är ju ett plus förstås.


   
Citera
Ämnesstartare

Varför känns inte Paypal tillförlitligt?

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får inte in några pengar, och ja jag har pengar på kortet. Är under 18 om det har med det att göra vet jag ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte frågan? Alla kreditkortsbetalningar går igenom kortutfärdande bank.


   
SvaraCitera
Kudhos

Paypal är ju ett alternativ. Man ska köra de metoderna man vet används mycket av.y

o

Bitcoin är nytt också. Börjar dyka upp mer och mer, ångrar att jag inte köpte när de kom ut (var nära på att lägga typ 10k på bitcoin).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste man inte vara arton år för att få handla på nätet?


   
SvaraCitera

FruLiten: Måste man inte vara arton år för att få handla på nätet?

Innan du är 18 år är det inte alltid tillåtet för dig att handla på
internet. Enligt lagen måste du vara myndig för att ingå avtal och
handla på kredit. Men det finns undantag från den regeln.

Läs vidare


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Jag vet att det finns en gångs kort som man kan använde på internet har gjort det själv. Funkar med paypal. Om jag har problem med att betala direkt. Kortet heter SpendOn

http://www.spendon.se/

Finns att köpa på varje 7 eleven. Man kan köpa kortet om man är över 13. Man kan fylla kortet max med 1500 kr. Och det kostar plus 39kr för att aktivera kortet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snackar vi bitcoin så verkar d va skräp. 


   
SvaraCitera