Aviseringar
Rensa alla

Betala skolans dator?


Ämnesstartare

Jag har "fått" en dator av min skola, som skolan betalar lån på. Den är som min egen men jag får bara behålla den tills jag slutar skolan. Om jag vill behålla den efteråt så får jag köpa den för en billigare summa.

Men nu till problemet.. Jag vill inte gå kvar på skolan, så jag undrar om jag måste köpa datorn nu? eftersom att den är använd och alltså har minskat i värde, eller om jag bara ger tillbaka den till skolan utan att det kostar någonting.


   
Citera

Det är ju ganska omöjligt att svara på eftersom det är olika från skola till skola. Prata med någon ansvarig över datorerna på skolan och fråga hur det funkar.
Då lär du få ett korrekt svar från början istället för att folk som inte har en aning ska försöka gissa sig fram till hur det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wilmaaa:

Då lär du få ett korrekt svar från början istället för att folk som inte har en aning ska försöka gissa sig fram till hur det är.

Ja, jag ska fråga de som har ansvar, men jag ville gärna få ett svar redan nu så att jag slipper känna mig lika osäker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de lär ju tänkt på det där, vara på skolan 1 dag och få en saftig rabatt på en dator [rolleyes]
de är ju moderater de där snikna friskolejävlarna, tro inte du får nånting gratis av dem, förutom undermålig utbildning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej just det, den kostar ju också..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I min gamla skola var det bara att lämna tillbaka datorn. Om den funkar som den ska och så och inte är sönder någonstans så borde de på din skola inte be dig att köpa datorn.


   
SvaraCitera

Tickstart:

de är ju moderater de där snikna friskolejävlarna, tro inte du får nånting gratis av dem

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

nej just det, den kostar ju också..

Ja, även det som är dåligt kostar.

Blanca:

I min gamla skola var det bara att lämna tillbaka datorn. Om den funkar som den ska och så och inte är sönder någonstans så borde de på din skola inte be dig att köpa datorn.

Jag får hoppas på det eftersom att jag har vårdat den ömt och värdesatt den nästan lika högt som mitt liv, den är i bästa skick. Tack för svaret förresten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jag får hoppas på det eftersom att jag har vårdat den ömt och värdesatt den nästan lika högt som mitt liv

naaw[love] men dt kmr gå bra[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jag får hoppas på det eftersom att jag har vårdat den ömt och värdesatt den nästan lika högt som mitt liv, den är i bästa skick.

Haha, då är det nog inga problem. [smile]


   
SvaraCitera